A A+ A++

Dane pochodzą z kompleksowego audytu reprezentacji w globalnej reklamie produktów Marsa przeprowadzonego we współpracy z Geena Davis Institute (GDI) na temat płci w mediach. Korzystając z narzędzia do uczenia maszynowego, instytut przeanalizował ponad 1000 znaków w 285 globalnych reklamach od 2021 roku.

Badanie wykazało, że reklamy produktów Marsa “nie wykazały różnic między płciami w portretach pracy” w 2021 roku. Jest to opisane jako “znacząca poprawa” w porównaniu z 2018 r.

Mężczyźni byli prawie dwa razy częściej pokazywani w pracy niż kobiety, a więcej postaci męskich niż żeńskich było przedstawianych z określonym zawodem (odpowiednio 26 proc. w porównaniu z 11 proc.).

Co więcej, postacie kobiece są teraz tak samo prawdopodobne, jak postacie męskie, które zostają pokazywane na stanowiskach kierowniczych w reklamie produktów Marsa. W 2018 roku 22 proc. męskich postaci było pokazywanych jako liderzy, w porównaniu z 17 proc. postaci żeńskich.

Ponadto postacie kobiece mają teraz taką samą ilość czasu na ekranie jak postacie męskie, chociaż Mars przyznaje, że należy poczynić postępy w zakresie czasu wystąpień, bo kobiety stanowią 43 proc..

Firma wskazuje na zauważalną poprawę z roku na rok w obecności kobiet w reklamach Snickers, Whiskas, Twix i M&M’s, a Ben’s Original również poprawił parytet marketingu.

– Jako globalny reklamodawca wiemy, że marketing ma moc wpływania na to, jak ludzie postrzegają siebie i innych – mówi Andrew Clarke, globalny prezes Mars Wrigley. – Wierzę, że możemy wywrzeć ogromny wpływ na reprezentację w całej branży. Nie jest to coś, co możemy osiągnąć jako pojedyncze firmy, ale kiedy się zjednoczymy, nasze wspólne działanie może naprawdę coś zmienić.

W 2021 roku Mars uruchomił #HereToBeHeard, globalne badanie, które wykazało, że 80 proc. kobiet wymienia położenie kresu systematycznej dyskryminacji i szkodliwym stereotypom płci jako główny czynnik, który musi się zmienić, aby kobiety mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.

Mars zamierza stale przełamywać szkodliwe stereotypy dotyczące płci i zachęca do tego kolegów z branży.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni
Następny artykułW maju wartość sprzedaży w małych sklepach wzrosła o 13,5 proc.