A A+ A++

Marko przyznaje, że ekipa z Maranello ogólnie była szybsza od Red Bulla na pojedynczym okrążeniu, ale poza tym oba zespoły szły w pierwszej części sezonu łeb w łeb jeżeli chodzi o tempo wyścigowe.

Zespół z Milton Keynes mimo początkowych problemów z niezawodnością na przerwę wakacyjną schodził z przewagą 97 punktów nad najbliższymi rywalami, a Max Verstpapen po serii błędów i usterek w bolidzie Charlesa Leclerca wypracował sobie bardzo bezpieczną przewagę aż 80 punktów nad Monakijczykiem.

O skali bezpieczeństwa tej przewagi może świadczyć fakt, że Holender, aby sięgnąć po mistrzostwo świata może sobie pozwolić już na dojeżdżanie do mety w każdym wyścigu na drugim miejscu. Sytuacja może jednak diametralnie zmienić się jeżeli do gry włączą się usterki mechaniczne w trakcie niedzielnej rywalizacji.

Zespół Ferrari nadal jednak prezentuje wysoką formę co pokazał chociażby w wyścigach w Austrii i we Francji.

“W tym sezonie zawsze byliśmy na równi z Ferrari za wyjątkiem Barcelony” mówił Marko dla Motorsport-total.com.

“Często forma w danym dniu przesądzała o tym, kto ostatecznie był z przodu- nie licząc oczywiście błędów strategicznych czy problemów technicznych, których mieliśmy znacznie mniej. Nieznaczny deficyt mamy jedynie na pojedynczym okrążeniu.”

“Leclerc ma mniej więcej tyle pole position co my zwycięstw. Pierwsze pole startowe niewiele jednak mówi, a mamy przecież tory, na których można wyprzedzać, więc nie jest to żadne wielkie kryterium.”

“W Monte Carlo czy Singapurze będzie zupełnie inna bajka. Najważniejsze jednak, aby mieć prędkość podczas wyścigu bez przeciążania ogumienia.”

Mimo iż Ferrari początkowo wydawało się dyktować tempo na torze Paul Ricard we Francji, Marko zaprzecza jakoby Red Bull był tam wolniejszy.

“Nie zgadzam się z takim stanowiskiem: w Le Castellet, Max był szybszy w wyścigu” mówił Austriak. “Gdy po 10 okrążeniach tracisz niespełna sekundę, pokazuje to, że jesteś szybszy. Mieliśmy tam szybsze auto w wyścigu.”

“W trakcie całego sezonu idziemy łeb w łeb. Wszystko zależy od formy w danym dniu i poprawek. Zawsze mają one wpływ przez jeden może dwa wyścigi. Ale nawet one nie sprawiają, że układ sił mocno się zmienia.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGłówne amerykańskie indeksy giełdowe najwyżej od końca kwietnia
Następny artykułKonferencja prasowa ws. zanieczyszczenia Odry. “Działa zespół śledczy; przesłuchano 228 świadków”