Czy wprowadzone od tego roku nowe przepisy konsumenckie ucywilizują działalność e-sklepów i platform e-commerce w Polsce? Jest szansa, że skończy się plaga nabijania klienta w butelkę np. przez fałszywe promocje. Realne staje się też jednak zagrożenie, że w praktyce nowe prawo zada potężny cios wielu mniejszym biznesom internetowym.
Ostatnie 10 lat w polskiej gospodarce można określić jako dekadę e-handlu – przekonuje Izba Gospodarki Elektronicznej, która na początku roku, na 10-lecie swej działalności, opublikowała raport „Dekada Polskiego e-commerce. 2013–2023”.
E-Izba podkreśla w nim, że na koniec 2022 r. liczona razem sprzedaż cyfrowa do konsumentów i firm prawdopodobnie przebiła granicę 850 mld zł. Sam e-commerce skierowany do konsumentów osiągnie zaś do 2027 r., zgodnie z prognozami PWC, wartość 187 mld zł. Tak szybkie tempo wzrostu wartości e-sprzedaży stawia Polskę w czołówce krajów, które najbardziej dynamicznie rozwijają cyfrową część swojej gospodarki.…
Teraz za 2,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieram
Jeżeli masz e-prenumeratę,
Zaloguj się
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS