Od początku roku wdrażacie
nową strategię. Jakie są jej główne cele? Co już udało się osiągnąć?
Realizujemy nową strategię zgodnie z planem. Skupiamy się w
niej na naszej bardzo dużej bazie klientów. Obsługujemy prawie 7 mln osób i
firm. Tylko jeden bank w Polsce ma większą bazę, choć tam oczywiście ta relacja ma inny charakter.
Zależy nam na wzmacnianiu lojalności naszych klientów i oferowaniu im coraz
szerszej ochrony. Mierzymy ich satysfakcję, przeprowadzając co miesiąc ok.
30–40 tys. pomiarów. Nasza ocena dziś to 4,6 gwiazdki w skali pięciostopniowej,
ale mamy apetyt na więcej.
Chcemy też pozyskiwać nowych klientów. Mamy
poczucie, że zwłaszcza po fuzji z Axa jesteśmy bardzo sprawnym ubezpieczycielem
klientów masowych. Naszą przewagą jest uniwersalny charakter i silna
dywersyfikacja linii biznesowych. Posiadamy atrakcyjną ofertę, umiemy prowadzić
ten biznes w sposób stale rentowny i stabilny. Ale chcemy dalej się rozwijać,
dlatego otwieramy się także na klienta średnio i bardziej zamożnego, oraz na mikro-,
małe i średnie przedsiębiorstwa. Po nieco ponad pół roku od rozpoczęcia prac
z nową strategią, wdrożyliśmy już kilka projektów z sukcesem. Rozszerzyliśmy
współpracę z dilerami nowych samochodów. Założyliśmy spółkę Uniqa Automotive,
która ma za zadanie rozwijać współpracę w segmencie nowych pojazdów, bo do tej
pory współpracowaliśmy przede wszystkim z dilerami segmentu aut używanych. Przypomnę,
że jesteśmy liderem na rynku komisowym. W segmencie nowych aut współpracujemy
już ze 150 dilerami i ta liczba cały czas się zwiększa, co ma przełożenie na wyższą
niż zakładaliśmy sprzedaż.
W ramach strategii stawiamy też na klienta
korporacyjnego. Chcemy lepiej docierać szczególnie do średnich i dużych przedsiębiorstw.
W tym celu utworzyliśmy kolejną spółkę, Uniqa Sustainable Business Solutions,
która zajmuje się doradzaniem i wspieraniem naszych klientów we wszystkich
aspektach zrównoważonego rozwoju. Obecnie tworzymy ofertę i kompletujemy
zespół. Chcemy dotrzeć zarówno do klientów średnich, jak i dużych, pomóc im w
zarządzaniu ryzykiem, w tym klimatycznym, w przygotowywaniu strategii
zrównoważonego rozwoju, a także wesprzeć w raportowaniu ESG. Zakładamy, że do
końca roku osiągniemy pełną operacyjność, by móc kompleksowo odpowiedzieć na
potrzeby klientów w tym zakresie.
Wygląda na to, że Polska
będzie budowała elektrownie atomowe. Czy ten segment rynku jako ubezpieczyciela
będzie was interesował?
Sam atom nie jest w polu naszych zainteresowań, ale
oczywiście będziemy uczestniczyć w projektach wokół tych inwestycji. Chociażby przy
budowie infrastruktury, która będzie potrzebna.
W biznesach finansowych
coraz mocniej rozpychają się nowe technologie, sztuczna inteligencja. Jak to
wygląda u was?
Technologia jest podstawą naszej strategii, a tym samym
działalności Uniqa. Bardzo mocno inwestujemy w kompetencje przyszłości wokół technologii, np. w analitykę danych, ale
też w innowacyjne rozwiązania dla klientów, które mają wzmocnić ich
doświadczenia w relacji z nami. To wciąż duże wyzwanie dla naszej branży.
Ostatnio wykonaliśmy przegląd wszystkich projektów, które tworzymy w firmie i
możliwości wykorzystania w nich sztucznej inteligencji. Potencjał jest ogromny,
szczególnie, że mamy już dobre doświadczenia z wykorzystaniem AI. Sztuczną
inteligencję i zaawansowaną technologię … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS