A A+ A++

Redukcja śladu węglowego, odpowiedzialna gospodarka zasobami i odpadami czy korzystanie z alternatywnych źródeł energii to tylko niektóre z widocznych na całym świecie trendów, które mogą zagwarantować społeczeństwu zrównoważony rozwój. Wyzwania, dotyczące ekologicznego życia, dotyczą również biznesu. O tym, czy ekonomia może działać w służbie ekologii, będą rozmawiać goście konferencji Made in Wroclaw 2020, wśród których znajdą się przedstawiciele takich firm, jak IKEA, Giant Lazer czy Nokia.

Czytaj także Wrocław nie zwalnia tempa, czyli Made in Wroclaw 2020. Targi i konferencja online

Ekologia we wszystkich obszarach biznesu

Organizatorzy Made in Wroclaw 2020 podkreślają, że stosowanie ekologicznych rozwiązań w biznesie w coraz większym stopniu regulowane jest przez krajowe i międzynarodowe przepisy prawne. Podstawą efektywności tego typu działań jest jednak świadomość firm, dotycząca tego, że jej akcje, nawet te o lokalnej skali, mogą przyczyniać się do pozytywnych efektów w zakresie ochrony środowiska i klimatu w skali globalnej.

Taras Lukaniuk, dyrektor Centrum Technologicznego Nokia we Wrocławiu, uważa, że ekonomia i ekologia nie tylko mogą, ale wręcz muszą iść ze sobą w parze.

– Biznes nie może być obojętny na ekologię i powinien wprowadzać ją we wszystkich możliwych obszarach swojej działalności. Można to zilustrować rozwiązaniami, stosowanymi przez Nokię przy dbaniu o środowisko – takimi jak np.:  wykorzystanie ciepła generowanego przez sprzęt w naszym laboratorium do ogrzewania naszych biur czy rozwiązania stosowane w naszych produktach, w celu redukcji emisji szkodliwych gazów cieplarnianych, np. system chłodzenia cieczą 5G AirScale Base Station – wylicza Taras Lukaniuk, dyrektor Centrum Technologicznego Nokia we Wrocławiu.

Czytaj także: Nokia we Wrocławiu ma nowego szefa

Ekonomia i ekologia

Przedsiębiorstwa, działające tak na międzynarodową, jak i lokalną skalę, stoją dziś przed wieloma wyzwaniami, związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Odkrywają konkretne korzyści ekonomiczne z nimi związane, ale też stopniowo wykształcają w ramach własnych organizacji i w swoim otoczeniu poczucie odpowiedzialności za realizację ekologicznych celów.

Poprzednie edycje Made in Wroclaw, źródło: organizatorzy

– Biznes i ekologia mogą tworzyć ze sobą synergiczne połączenie, jednak ciągle musimy nad tym pracować. Na naszych oczach rozpoczyna się światowa transformacja energetyczna zmierzająca do zeroemisyjności sektora energetycznego. Czeka nas również transformacja biznesu na taki, który potrafi być przyjazny środowisku. Obecny model ekonomiczny nie radzi sobie ze wszystkimi wyzwaniami ochrony środowiska – podkreśla Jakub Korczyński, CEO Giant Lazer.

O ekologii na Made in Wroclaw

O wyzwaniach, stojących dziś przed biznesem w kontekście ekologii będą rozmawiać uczestnicy konferencji Made in Wroclaw podczas trzeciego dnia wydarzenia, 22 października 2020 r. Wezmą w nim udział przedstawiciele nie tylko biznesu, ale i środowiska akademickiego. Wśród prelegentów znajdą się prof. dr hab. Krzysztof Jajuga z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Jakub Korczyński z firmy Giant Lazer oraz Małgorzata Dobies-Turulska reprezentująca spółkę IKEA. Odbędzie się również panel dyskusyjny „Zrównoważony rozwój – lokalne działania, globalny wpływ”, którego gośćmi będą reprezentanci MPWiK Wrocław oraz firm Nokia, IKEA i Ultimo.

Bezpłatne targi online

Konferencja to jednak nie wszystko. W ramach bezpłatnych, wirtualnych targów Made in Wroclaw, które odbędą się 22 października, nie wychodząc z domu czy biura, będzie można poznać firmy, wynalazki i innowacje, które napędzają rozwój miasta.

źródło: organizatorzy

Dzięki bezpośrednim połączeniom ze stoiskami targowymi firm i instytucji obecnych na Made in Wroclaw, networkingowi online oraz wirtualnym spotkaniom 1:1 uczestnicy targów będą mogli bezpośrednio porozmawiać z przedstawicielami wrocławskiego biznesu oraz lokalnymi startupami. Będzie to świetna okazja nie tylko do zainspirowania się ich działalnością, ale też do rozmów o możliwościach współpracy, które oferują. Na odwiedzających targi czekają również konkursy z nagrodami.

Zarejestruj się

Wydarzenie organizowane jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław.

Partnerami Merytorycznymi Made in Wrocław 2020 są 3M, FANUC Polska, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o., GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK Wrocław, a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays Poland, CBRE, mBank private banking oraz firma doradcza JP Weber. Partnerami Made in Wrocław 2020 są Hala Stulecia, Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław, SmartCity, Stadion Wrocław, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy Wrocław.

Patronaty honorowe: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce i Uniwersytet Wrocławski.

Więcej informacji o Made i Wroclaw znajduje się na www.made-in-wroclaw.pl

Czytaj także 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozstrzygnięto powiatowy konkurs na eko-selfie
Następny artykułPowstaje Akademia Firm Rodzinnych. Będą kształcić przedsiębiorców