A A+ A++

Jak pokazuje Hermes czy Chanel, marki luksusowe swoje najlepsze i najważniejsze produkty chcą sprzedawać wyłącznie stacjonarnie. Zależy im na utrzymaniu bezpośredniego kontaktu z klientem i poczucia wyjątkowości. Fot. unsplash.com (Henry Chen).

Świat luksusu inwestuje w wypoczynek. Sieć hoteli Bvlgari nie zawiesiła projektów modernizacyjnych czy deweloperskich na czas pandemii. Koncern LVMH zainwestował w rozwój historycznej marki hotelarskiej Belmond. Również domy mody: Louis Vuitton, Gucci, Armani czy Versace otworzyły lub planują otwarcie obiektów hotelarskich sygnowanych swoją marką.

  • Przez pandemię najbardziej ucierpiały marki ze średniej półki. Zamykają część lokalizacji w opustoszałych przez home office dzielnicach biznesowych i szukają lokalizacji bliżej mieszkań.
  • Luksusowe brandy również odnotowały straty, ale szybko je odrabiają. Dior i Chanel radzą sobie fantastycznie. Biją nawet rekordy sprzedaży.
  • Turystyczne lokalizacje to teraz topowy wybór luksusowych marek. Na sezon letni chętnie wybierają okolice takie, jak np. Capri, Saint Tropez, zaś na sezon zimowy – górskie pasaże turystyczne.
  • Prognozuje się, że globalnie jeszcze przez 12 – 18 miesięcy będziemy świadkami kolejnych zamknięć i istotnych zmian na rynku, także w zakresie nieruchomości handlowych.

Aktualne pozostają wyzwania topowych marek w zakresie dostępności odpowiednich lokali. Chanel interesuje się przede wszystkim ulicami handlowymi, których sytuacja w Polsce jest wciąż trudna. Jednak pandemia obudziła dyskusje o roli handlu i przenoszeniu go z galerii na ulice.

Pandemia uderza w luksusowe marki

– To niezwykła szansa, by polskie miasta wprowadziły strategie wspierające transformację takich arterii, jak np. warszawski Trakt Królewski, by skuteczniej przyciągać najbardziej prestiżowe marki i odzwierciedlić europejskie aspiracje mieszkańców i samorządów – uważa Agata Krysiak, ekspertka ds. rynku luksusowego.

Czy osłabiona pozycja galerii handlowych przekreśla szansę na to, że marki premium będą się tam otwierać?

LVMH przejmuje i sięga po nowe możliwości w sferze luksusu

– Centra handlowe nigdy nie były ich naturalnym środowiskiem, choć istnieją wyjątki na świecie, czego dobrym przykładem jest The Dubai Mall czy luksusowe department stores, takie jak: Harrods, KaDeWe czy Le Bon March Marché. Są to jednak wyjątkowe lokalizacje, których powodzenie i popularność jest ściśle związana z długą historią lub odpowiednim zaplanowaniem inwestycji. Polskim przykładem mógłby być np. Vitkac – wylicza Agata Krysiak.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSenator chciał, by przełączono TVP Info w Sejmie. Opisuje „awanturę”. „W restauracji też rządzi PiS”
Następny artykułTurbulencje jednak mają szansę na 4. sezon! Nowe informacje