A A+ A++

Harley-Davidson prezentuje dwa nowe motocykle – Low Ridera ST i mocniejszego Low Ridera S. Obie maszyny oferują zalety podwozia Softail oraz niesamowitą moc silnika Milwaukee-Eight 117. Low Rider S 117 to agresywny motocykl z charakterem, stworzony dla szukających bezkompromisowej mocy i pragnących przekraczać kolejne bariery. Nowy Low Rider ST zapewnia wszechstronność dzięki zamontowanej na stałe owiewce i sztywnym kufrom. Obydwa motocykle prezentują zdecydowany charakter, podkreślający ich nastawienie na osiągi i styl custom rodem z Zachodniego Wybrzeża.

Silnik Milwaukee-Eight 117

Ten potężny układ napędowy z precyzyjnym chłodzeniem olejem i powietrzem to nowy pułap pojemności i momentu obrotowego montowanych fabrycznie silników Harley-Davidson. Zapewnia wyjątkowe osiągi i żywiołowy przypływ mocy odczuwalny przy każdym odkręceniu rolgazu.

  • Pojemność 1923 cm3
  • Moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr./min
  • Wysokowydajny wałek rozrządu dopasowany do pojemności i przepływu powietrza w celu maksymalizacji osiągów
  • Wysokowydajny, dostrojony wlot powietrza Heavy Breather z filtrem skierowanym do przodu, aby zapewnić silnikowi więcej powietrza, co pozwala wytworzyć ekscytujący moment obrotowy w średnim zakresie, a dodatkowo zapewnia maszynie stylizację hot rod.
  • Wysokowydajny wydech typu shotgun 2-w-2, wspierający płynną dostawę momentu obrotowego w średnim zakresie oraz generujący właściwe brzmienie
  • Wałki wyrównoważające, które redukują wibracje na biegu jałowym dając kierowcy większy komfort

Low Rider ST

Odważna interpretacja ostrej maszyny turystycznej w stylu zakorzenionym w kalifornijskim ruchu “wysokich motocykli”. Zawieszone wysoko wąskie kufry, podniesione tylne zawieszenie, wysoko umieszczona kierownica oraz zamontowana do ramy owiewka inspirowana modelem FXRT. Kierowca bardziej siedzi “na” motocyklu, co zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. A jeśli ktoś zechce sobie polatać w mieście, po prostu zdejmuje kufry i przemienia Low Ridera ST z maszyny cross-country w miejskiego cruisera.

Kluczowym elementem tego modelu jest zamontowana na ramie owiewka, której kształt jest inspirowany owiewką klasycznego modelu FXRT Sport Glide, i którą preferują budowniczy motocykli custom z Zachodniego Wybrzeża – mówi Brad Richards, wiceprezes ds. designu Harley-Davidson. Dominujący w centrum reflektor w otoczeniu bocznych wlotów powietrza, nawiązuje do znajomych kształtów oryginalnego FXRT. Ostrzejsze przetłoczenia i zmienione proporcje zapewniają bardziej nowoczesny, sportowy i aerodynamiczny kształt, niż oryginalna owiewka FXRT. Wyżej nad wydechem zamontowane kufry poprawiają osiągi maszyny – to jakby wiadomość, że te kufry nie ograniczają kąta pochyłu, gdy motocykl jedzie ostro w zakręcie.

Kształt nowej, montowanej do ramy owiewki został opracowany na podstawie analiz CFD (obliczeniowej mechaniki płynów) i testów w warunkach rzeczywistych. Trzy wloty powietrza splistream pomagają ograniczyć jego zawirowania wokół głowy kierowcy przy prędkościach autostradowych. Owiewka posiada 6-calową, przyciemnianą szybę oraz otacza reflektor przedni LED Daymaker o średnicy 5 ¾ cala.

Harley-Davidson

Zamykane sztywne kufry mają smukłą konstrukcję i można je otwierać jedną ręką, siedząc na motocyklu, co ułatwia sięgnięcie po niezbędne rzeczy. Urządzenie amortyzujące pokrywy zapewnia płynne otwarcie. Kufry można zdjąć w kilka sekund dzięki wewnętrznemu mechanizmowi szybkiego demontażu. Łączna pojemność kufrów wynosi 53,8 l.

Głębokie pojedyncze siodło pomaga utrzymać kierowcę we właściwym miejscu podczas gwałtownego przyspieszania i pokonywania zakrętów. Jednocalowa kierownica w stylu moto jest zamontowana na czterocalowych wspornikach a na zbiorniku paliwa o pojemności 18,9 l znajduje się niskoprofilowa, teksturowana konsola. Kompaktowy wyświetlacz na wsporniku umożliwia podgląd niezbędnych informacji o pojeździe oraz zapewnia wygląd motocykla custom “bez zegarów”.

Wrażenia z jazdy i swobodę prowadzenia gwarantuje podwozie zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia masy bez utraty sztywności. Silnik Milwaukee-Eight 117 jest sztywno zamocowany w ramie, aby jeszcze bardziej usztywnić podwozie. Odwrócony widelec 43 mm usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni.

Harley Davidson Low RiderHarley-Davidson

Low Rider ST jest wyposażony w wyższy amortyzator tylny typu monoshock niż standardowy, dostępny w innych modelach Softail (1/2 cala wyższy, skok zawieszania +26 mm), który podnosi tył motocykla. Zapewnia to wyższy komfort jazdy, a także zwiększył się kąt pochylenia maszyny o ponad jeden stopień, co poprawia osiągi zwiększając prześwit i pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub jazdy z bagażem czy pasażerem. Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole, pozwalają okiełznać tę ostrą maszynę. Układ ABS wspiera kierowcę, gdy warunki na drodze są mniej niż idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 (przód 110/90B19, tył 180/70B16) poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie. W komplecie reflektor przedni LED Daymaker, jasne światła LED kierunkowskazów i stopu oraz port ładowania USB.

Surowa, mroczna stylistyka dzięki czarnemu wykończeniu prawie wszystkich elementów. Układ napędowy, dekle, półka typu triple clamp, zaciski, wsporniki tylnego błotnika i konsola na zbiorniku pokryte lakierem Wrinkle Black. Pokrywa skrzyni biegów, obudowa filtra, osłona wahacza, dolne pokrywy zaworów i wsporniki kierownicy w kolorze Gloss Black. Kierownica Satin Black. Widelec Anodized Black. Do tego tłumiki i osłony wydechu w kolorze Jet Black. Intrygującym kontrastem są koła odlewane z aluminium (19″ przód, 16″ tył) wykończone w kolorze Matte Dark Bronze. Jedynymi jasnymi elementami są rurki i osłony popychaczy oraz obrabiane maszynowo żeberka cylindrów.

Akcesoryjny system audio

Motocykl o takich osiągach zasługuje na nagłośnienie z najwyższej półki. Akcesoryjny system Harley-Davidson Audio opracowany przez Rockford Fosgate został zaprojektowany specjalnie dla modelu Low Rider ST, aby zapewnić wyjątkową jakość dźwięku i idealnie dopasowanie do nowej owiewki. W skład zestawu wchodzą: 250-watowy wzmacniacz z technologią cyfrowego przetwarzania sygnału (DSP), para niskotonowych głośników 5,25″ i dwa głośniki wysokotonowe. System umożliwia komunikację z urządzeniem mobilnym kierowcy za pomocą Bluetooth.

Dostępne kolory: Vivid Black, Gunship Gray

Model Low Rider ST będzie dostępny w salonach autoryzowanych dealerów Harley-Davidson® na całym świecie pod koniec marca 2022 roku.

Low Rider S

Cruiser stworzony dla tych, którzy szukają bezkompromisowej mocy i pragną przekraczać kolejne bariery. Silnik Milwaukee-Eight 117 generuje o 5% wyższy moment obrotowy, niż silnik Milwaukee-Eight 114, który napędza model z roku 2021, i jest niekwestionowanym powodem do dumy jego właściciela. Zawieszenie klasy premium zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy. Już wyjeżdżając z fabryki motocykl łączy zadziorny wygląd maszyny rodem z Zachodniego Wybrzeża oraz potężną moc, którą wcześniej można było uzyskać tylko po dużym zainwestowaniu w akcesoria.

Model Low Rider S z rocznika 2022 jest wyposażony w nowy, montowany na kierownicy zegar z analogowym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem, który zastępuje zegary montowane wcześniej na konsoli zbiornika. Dzięki temu wskaźniki są na linii wzroku kierowcy. Niskoprofilowa, pokryta czarną teksturą konsola z logo FXLRS znajduje się teraz na szczycie zbiornika paliwa. Znakomite oświetlenie zapewnia reflektor przedni LED Daymaker oraz jasno świecące kierunkowskazy i światło stopu.

Harley Davidson Low RiderHarley-Davidson

Ten sam wyższy amortyzator, w który wyposażono Low Rider ST, podnosi tył modelu Low Rider S, zapewniając wyższy komfort jazdy, a także większy kąt pochylenia maszyny o 1,3 stopnia w stosunku do poprzedniego modelu. Daje to również większy prześwit i większą pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub dostosowanie do warunków panujących na drodze. 43 mm odwrócony widelec usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni. Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole zadowolą kierowców preferujących agresywną jazdę, którzy mogą też liczyć na układ ABS, gdy warunki na drodze nie są idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie.

W pakiecie elementy stylistyczne z Zachodniego Wybrzeża, takie jak 1-calowa kierownica w stylu moto zamontowana na 4-calowych wspornikach, głębokie pojedyncze siodło, centralnie montowane podnóżki i dopasowana kolorystycznie mini owiewka, która mieści reflektor i osłania przed wiatrem gdy pędzisz po autostradzie. Cały przód, układ napędowy i wydech pokryte są czernią, a odlewane z aluminium koła Radiate (19″ przód, 16″ tył) są wykończone w matowym ciemnym brązie, który doskonale kontrastuje z mrocznymi elementami maszyny.

Dostępne kolory: Vivid Black, Gunship Gray

Model Low Rider S będzie wkrótce dostępny w salonach autoryzowanych dealerów H-D.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMedia: Arkadiusz Milik skreślony. Trener udał się do prezesa
Następny artykułPoważne wzmocnienie MTS Chrzanów. Do zespołu dołączył czołowy zawodnik I ligi (WIDEO)