A A+ A++

Czy zmiany wywołane pandemią i zwiększone zapotrzebowanie na kompleksowe usługi w pobliżu miejsca zamieszkania w myśl zasady 15 minutowego miasta spowodowały wzrost popytu na lokale usługowe na terenie osiedli? Czy w nowych inwestycjach projektowanych jest więcej powierzchni usługowo-handlowych? W jakiej cenie są oferowane?

Autor: Housemarket.pl 22 lipca 2021 11:30

Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży Echo Investment

Przez pandemiczne obostrzenia zmienił się nasz rytm dnia, zatarł się sztywny podział na życie prywatne i zawodowe oraz miejsca, które ten podział wyznaczały. Znacznie więcej czasu spędzamy w domu i jego okolicy, więc wszystko co niezbędne do życia chcemy mieć blisko siebie, czyli właśnie w odległości 15 minut od mieszkania – pieszo bądź na rowerze. Dlatego, odpowiadając na nowe oczekiwania klientów, skupiamy się na tworzeniu przyjaznych, wielofunkcyjnych przestrzeni do mieszkania, pracy, wypoczynku i miłego spędzania czasu z rodziną oraz znajomymi. Ta zmiana podejścia jest także uzasadniona ekonomicznie. Cykle koniunkturalne dla różnych sektorów są zwykle inne, kiedy jeden przechodzi przez turbulencje, to inne radzą sobie lepiej. Dzięki temu projekty „destination” są najbardziej odporne na zmiany rynkowe i jako całość pozostają stabilne. Należy jednak przy tym pamiętać, że wciąż jesteśmy w trakcie pandemii. Związana z nią niepewność spowalnia odbicie w sektorze usługowym i gastronomicznym, przez co na prawdziwy boom na lokale usługowe musimy jeszcze trochę poczekać. Chociaż wzrost zainteresowania naszymi lokalami jest już odczuwalny, czego przykładem jest wybór Browarów Warszawskich na debiut restauratorski Roberta Lewandowskiego.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A.

Lokale usługowe od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, szczególnie te zlokalizowane w inwestycjach w centrach miast lub w dużych projektach mieszkaniowych. Istnieje nawet cała wyspecjalizowana grupa inwestorów, współpracujących z sieciami dyskontów, nabywających powierzchnie usługowe z myślą o ich wynajmie pod obiekty handlowe.

W naszych projektach zawsze staramy się oferować tego rodzaju lokale. Bliskość dobrze zaopatrzonych sklepów jest jednym z kluczowych kryteriów, jakimi kierują się nabywcy mieszkań przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Obecnie tego typu lokale dostępne są w projektach Kamienna 145 we Wrocławiu, Słoneczne Miasteczko, Centralna Park i Grzegórzecka 77 w Krakowie. Ich ceny w zależności od inwestycji zaczynają się już od około 6 tys. zł netto za mkw.

Angelika Kliś, członek zarządu Atal S.A.

Lokale usługowo-handlowe w naszych wieloetapowych inwestycjach cieszą się dużym zainteresowaniem. W przypadku dużych projektów przestrzenie usługowo-handlowe są rezerwowane już w pierwszych dniach od uruchomienia sprzedaży. Ich nabywcy mają świadomość, że nowe osiedle o dużej liczbie mieszkań będzie generowało duży popyt na ich usługi. Nie zaobserwowaliśmy istotnych zmian w popycie ze względu na pandemię, niezmiennie zapytań o lokale jest bardzo dużo.

Jeśli chodzi o ceny takich przestrzeni, dla przykładu we wrocławskim osiedlu Atal City Square za mkw. trzeba zapłacić 9 tys. zł netto. Osoby poszukujące miejsca do prowadzenia biznesu w Łodzi może zainteresować oferta 40 lokali usługowych w projekcie Nowe Miasto Polesie, gdzie ceny mieszczą się w przedziale 7-7,5 tys. zł/mkw. W Poznaniu mamy lokale usługowe w inwestycji Apartamenty Milczańska w cenie netto 7 tys. zł/mkw.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Dąbrowa Górnicza: Narada służbowa naczelników wydziałów ruchu drogowego śląskiego garnizonu Policji
Następny artykułWęglokoks szykuje nową strategię i przygotowuje się do przekazania aktywów górniczych