A A+ A++

Oferta samochodów Lexusa przechodzi właśnie przemianę i choć nie możemy mówić o rewolucji, zmiany te są widoczne gołym okiem i mają nadać modelom japońskiej marki więcej prestiżu. Ale to nie tylko zmiany w stylistyce. Wśród elementów, które wyróżniają nowe samochody spod znaku stylizowanego L, wskazać trzeba również nowy emblemat, który zdobi tylną część nadwozia.

REKLAMA

Zobacz także: Toyota i Lexus w elektrycznej ofensywie – 16 nowych modeli

Lexus częściowo żegna się z dotychczasowym logotypem, zastępując go wyrazistym napisem, złożonym z szeroko rozsuniętych liter, tworzących słowo LEXUS. To dość popularny w tych czasach zabieg, który znamy z wielu innych marek, w tym nawet z samochodów Skody. Jak zapewnia producent, logo Lexusa pozostanie wyróżnikiem marki, a jego miejscem wciąż będzie charakterystyczny grill w kształcie klepsydry.

fot. materiały prasowe

Lexus NX 2021

Zmiany w Lexusie – na początek NX

Przykładem auta, w którym Lexus zastosował już opisywany zabieg stylistyczny, jest Lexus NX w nowej odsłonie. Nowego SUV-a można śmiało nazwać designerskim – bez trudu rozpoznamy w nim linie dotychczasowego NX-a, a jednocześnie odnajdziemy świeżość nowej generacji. Tylna klapa została ozdobiona wspomnianym napisem, który w połączeniu z nowymi, charakterystycznymi światłami przechodzącymi przez całą szerokość nadwozia, tworzy estetyczną całość. Nowy Lexus NX jest jednak dopiero początkiem.

Lexus NX 2021fot. materiały prasowe

Lexus NX 2021

Zamów e-wydanie magazynu “auto motor i sport” – teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nowy rozdział Lexusa

Przedstawiciele Lexusa potwierdzili, że rezygnacja z logotypu na rzecz większego i bardziej wyrazistego napisu dotyczy wszystkich nadchodzących modeli. Planowane zmiany, w rozmowie z brytyjskim magazynem MotorTrend, opisał Brian Bolain, szef marketingu Lexusa. Jego zdaniem szereg zmian, wśród których jedną z ważniejszych jest częściowa rezygnacja z dotychczasowego logo, symbolizuje nowy rozdział w historii marki. Nowy akcent zobaczymy więc nie tylko w koncepcyjnych LF-30 czy LF-Z Electrified, a również w wersjach produkcyjnych, których ostateczne formy poznamy już niebawem.

Historia logo Lexusa

Przy okazji wspomnianej częściowej zmiany logo, warto przypomnieć, skąd wzięło się obecne oznaczenie samochodów marki Lexus. Charakterystyczna, wpisana w owal litera L ma rozpoznawalny kształt, a jej projekt został ukończony w 1988, czyli na rok przed uruchomieniem produkcji pierwszego modelu marki – Lexusa LS. Kształt litery widocznej w logotypie japońskiego producenta jest prosty i symbolizuje aerodynamikę. Co ciekawe, twórcy odpowiedzialni za projekt emblematu twierdzą również, że nic nie jest w nim przypadkowe, a tworzące go łuki, załamania i proste są wynikiem matematycznej formuły. Podobno to właśnie dzięki niej logo jest przyjemne dla oka.

Elektryczna przyszłość Lexusa

Nie tylko logotyp zmieni się w nadchodzących modelach Lexusa. Planowane zmiany są zakrojone na szeroką skalę i choć zastąpienie owalnego emblematu napisem jest bez wątpienia widoczne już na pierwszy rzut oka, w nowych modelach czeka nas znacznie więcej nowości. Lexus nie ukrywa, że nadchodzące lata będą stały pod znakiem elektryfikacji. Oprócz bezemisyjnego napędu możemy się również spodziewać nowego systemu multimedialnego z bezprzewodowymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, a także zdalnymi aktualizacjami.

Zobacz także: elektryczny następca Lexusa LFA – co już wiemy?

zobacz galerię

Zobacz także:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPIT: Lider związkowy to też pracownik firmy
Następny artykułJedno znieczulenie, trzy duże zabiegi