A A+ A++

[WIĘCEJ w papierowym wydaniu tygodnika To i Owo we wtorek 22 listopada br.]

(PKP wybrało DWA z 7 zaprezentowanych wcześniej wariantów przebiegu linii kolejowej pomiędzy Legionowem i Nasielskiem). Teraz PKP będzie wybierało pomiędzy dwoma wariantami. Pierwszy zakłada dołożenie dodatkowego toru na istniejącej trasie pomiędzy Legionowem i Chotomowem, a następnie odbicie przed Janówkiem na północ nową trasą przez las. Drugi wariant zakłada odgałęzienie na wschód od istniejącej trasy kolejowej przed stacją Legionowo, budowę tunelu pod CSP, a następnie wytyczenie nowych torów na połnoc, przez lasy na terenie gminy Wieliszew.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chcą zwiększyć przepustowość i predkośc oraz rozdzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego na trasie z Warszawy do Nasielska. W tym celu zleciły opracowanie nowego przebiegu linii kolejowej.

Wybrali dwa warianty

W lipcu 2020 roku PKP PLK podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności na rozbudowę linii kolejowej w kierunku Legionowa i Nasielska. Dokumentacja przedprojektowa miała określić jak będzie wyglądał rozwój linii kolejowej. W tym celu opracowano 7 wariantów przebiegu linii (korytarzy), które były podane konsultacjom z mieszkańcami oraz samorządami w 2020 i 2021 r. Obecnie wybrano dwa z siedmiu przedstawionych wcześiej korytarzy, dla których przygotowane zostaną szczegółowe analizy techniczne.

Nowe konsultacje

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z wykonawcą dokumentacji przedprojektowej dla zadania „Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze)” przeprowadzili spotkanie z samorządami położonymi przy linii kolejowej m.in. dzielnic Warszawy, Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego, Nasielska, Wieliszewa. Zaprezentowano zaawansowanie prac nad dokumentacją przedprojektową. Podczas prac studialnych w I kw. 2023 r. zaplanowano kolejne spotkania konsultacyjne z mieszkańcami, którzy będą mogli zapoznać się ze szczegółowymi rozwiązaniami i przekazać swoją opinię. Wnioski ze spotkań pozwolą wyłonić najlepsze rozwiązanie dla przyszłej inwestycji.

Po co ta rozbudowa?

Konsultacje społeczne mają pozwolić na wybranie optymalnego wariantu inwestycji, która poprawi przepustowość sieci kolejowej i warszawskiego węzła kolejowego. Planowane zakończenie studium wykonalności to III kwartał 2024 roku. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2024 r. Najważniejszym efektem planowanej inwestycji ma być oferta atrakcyjnych podróży między Nasielskiem i Legionowem, w regionie i na dalszych trasach. Od strony technicznej przewidziano rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego oraz przebudowę i budowę nowych przystanków. Inwestycja ma być przyjazna dla środowiska tzn. pozwolić na lepsze wykorzystanie kolei i zmniejszenie ruchu samochodowego. WIĘCEJ w papierowym wydaniu tygodnika To i Owo we wtorek 22 listopada

Wojciech Dobrowolski

Komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNiedziela na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. Cztery osoby odwieziono do szpitala
Następny artykułJ. Kaczyński: nie może być tak, że 35 lat po wydostaniu się spod jednego buta znajdziemy się pod kolejnym