A A+ A++

Instagram ogłosił testowanie nowych funkcji, które pomogą lepiej zarabiać twórcom. Influencerzy będą mogli sprzedawać odznaki swoim fanom w trakcie przeprowadzanych transmisji na żywo.

Instagram podzieli się zyskiem z influencerami

Instagram od lat służy wielu influencerom do budowania własnej marki w internecie. Przy pomocy udostępnianych zdjęć i filmów mogą dotrzeć do coraz większej ilości obserwatorów, jednak ich zarobki zawsze pochodziły spoza platformy. Instagram pełnił rolę bardziej narzędzia niż firmy, która płaci za treści, dzięki którym sama zarabia. Teraz to się zmieni i zamierza zapłacić twórcom za ich pracę.

To bardzo dobra wiadomość dla osób tworzących na tym portalu. Inne platformy, takie jak YouTube i Twitch płacą swoim użytkownikom za publikowane treści. Najwyraźniej Facebook nie może pozostać w tyle i postanowił wprowadzić podobne rozwiązania na Instagramie, który przynosi firmie coraz większe zyski.

Jak będzie można wesprzeć twórcę na Instagramie?

Niebawem zostanie dodana możliwość dobrowolnego wspierania twórców. Ich fani będą mogli wykupić specjalne odznaki (Badges) za pośrednictwem aplikacji, które mają kosztować poniżej 5 dolarów. Pokażą się w formie małej ikonki w kształcie serca przy nazwie konta kupującego, który wyróżni się w komentarzach i będzie miał dostęp do dodatkowych funkcji. Twórca będzie mógł sprzedawać odznaki podczas transmisji na żywo.

To rozwiązanie ma również pomóc osobom, które z powodu pandemii zamknęły firmy i nie mogą normalnie pracować. Jeżeli mają konto na Instagramie i prowadzą regularne transmisje, będą mogli otrzymać za nie wynagrodzenie od swoich obserwatorów.

Odznaki zaczną być wprowadzane dla wybranych twórców dopiero od przyszłego miesiąca. Pozostałym przyjdzie na nie dłużej poczekać.

Instagram

Dodatkowo, od przyszłego tygodnia planowane jest wprowadzenie reklam w filmach IGTV. Mają trwać maksymalnie 15 sekund i pojawią się dopiero, kiedy użytkownik będzie chciał kontynuować oglądanie filmu w IGTV. Instagram zapewnia, że co najmniej 55 procent przychodów z reklam trafi do twórców.

Firma twierdzi, że pozwoli też na pomijanie wyświetlanych reklam. Trwają prace nad zapewnieniem najlepszej oferty zarówno dla reklamodawców, twórców jak i zwykłych użytkowników.

Jesteś twórcą i publikujesz na Instagramie? Pochwal się swoim kanałem w komentarzach i zaproś na niego innych!

Źródło: Instagram, Wired

Warto zobaczyć również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzez Twe oczy, Twe oczy zielone…
Następny artykułKoronawirus w podlubelskiej parafii w Pliszczynie. Apel do wiernych przyjmujących komunię świętą