A A+ A++

Kalifornijski artysta twierdzi, że to on zaprojektował słynne logo Nirvany.

Robert Fisher złożył pozew do sądu, twierdząc, że to on zaprojektował logo Nirvany, a nie Kurt Cobain. Słynne logo od lat pojawia się na koszulkach, naszywkach i innych materiałach promocyjnych.

Jak donosi „Billboard” Fisher miał dopiero niedawno dowiedzieć się, że autorstwo ilustracji przypisuje się Kurtowi Cobainowi. Jego zdaniem to błąd.

Jego prawniczka, Inge De Bryun mówi:

Nie wiedział, że w 1993 roku firma Nirvana, Inc. zarejestrowała prawo do projektu koszulki z uśmiechniętą buźką. Robert jest skromną osobą, nie obnosi się ze swoimi dokonaniami. Jednak istnieje wyraźna granica pomiędzy spekulacjami odnośnie autorstwa, a błędnym przypisywaniu go komukolwiek innemu. Artyści zasługują na to, żeby zostać właściwie podpisani pod swoją pracą.

Prawo autorskie mówi, że twórca dzieła jest jego autorem i właścicielem. To podstawowa zasada.

Robert Fisher pracował jako projektant graficzny w firmie Geffen, w której Nirvana wydawała swoje płyty. W połowie 1991 roku został poproszony o zaprojektowanie koszulki dla zespołu. Wtedy miał wykorzystać motyw uśmiechniętej buźki.

Prawnik Nirvany, Bert Deixler, twierdzi, że roszczenia Fishera są bezpodstawnie i że zostaną obalone w sądzie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBłędów księgowych czasem nie można uniknąć, ale można się ubezpieczyć od ich skutków
Następny artykułPlecak damski turystyczny – na co zwrócić uwagę, aby cieszyć się górską wyprawą?