W poniedziałek promotor Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikował listę zgłoszeń na WEC 2024.
W najmocniejszej stawce Hypercar zapowiedziano dziewiętnaście samochodów. Broniąca tytułów Toyota wystawi dwa GR010-Hybrid. Fabryczna stajnia Ferrari będzie dysponowała dwoma 499P. Podobnie jest w przypadku Porsche, Alpine, Peugeota i BMW. Cadillac, jak również Lamborghini i Isotta Fraschini, przystąpią do mistrzostw z jednym pojazdem.
Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami potwierdzono także trzecie Ferrari 499P. Za kierownicą hipersamochodu oznaczonego numerem 83 zasiądzie Robert Kubica. Zgłoszenie firmowane jest przez kliencki zespół AF Corse. Na razie nie przedstawiono partnerów polskiego kierowcy wspieranego przez ORLEN.
AF Corse, które obsługuje również samochody fabryczne włoskiego producenta, będzie klasyfikowane w Endurance Trophy, a nie w mistrzostwach producentów, które są ograniczone do dwóch zgłoszeń na markę.
W przypadku Kubicy o kontrakcie z AF na sezon 2024 poinformowano już w zeszłym tygodniu. Jednakże nie ujawniono wówczas jego programu, choć w dniu potwierdzenia współpracy był obecny akurat na Imoli, testując po raz pierwszy 499P.
Z klienckich Porsche 963 będą natomiast korzystały formacje Hertz Team Jota (dwa auta) oraz Proton Competition.
Zabrakło miejsca dla prowadzonego przez ByKolles zespołu Vanwall Racing i jego Vandervell 680 LMH, który zaliczył debiutancką kampanię w WEC 2023. Glickenhaus Racing, stały uczestnik serii przez ostatnie trzy sezony ze swoim 007 LMH, potwierdził już wcześniej, że odpuszcza dalsze starty.
W sumie klasa Hypercar rozrosła się z trzynastu zgłoszeń w mistrzostwach do dziewiętnastu przyszłym sezonie.
BMW nominowało na razie Driesa Vanthoora i Sheldona van der Linde do obsady M Hybrid V8 w ramach programu BMW M Team WRT.
Alpine rozdzieliło Nicolasa Lapierre’a i Matthieu Vaxiviere’a w obsadzie dwóch A424, które będą wystawiane we współpracy z zespołem Signatech. Ogłosili już sześcioosobowy skład, w tym Micka Schumachera, ale na tym etapie zespoły i producenci muszą nominować tylko jednego kierowcę przy wysłaniu zgłoszenia. Marka należąca do Renault ujawni kombinację zawodników dopiero w lutym.
Lamborghini, które będzie startować pod szyldem Lamborghini Iron Lynx, potwierdziło Mirko Bortolottiego za kierownicą S63 LMDh.
Isotta Fraschini zapewniło sobie udział w mistrzostwach, ale zespół Vector Sport, który miał obsługiwać Tipo 6 Competizione LMH, ogłosił tuż przed publikacją listy, że rozstał się z odrodzoną włoską marką. Szef ekipy Gary Holland jako powód podał „minimalny dostęp i wkład w rozwój” samochodu. W ich miejsce wejdzie Duqueine Engineering.
Dwóch kierowców nominowanych do obsady Tipo 6 to mistrz TCR International Series 2017 Jean-Karl Vernay i Alejandro Garcia, który zwyciężył w European Le Mans Series w klasie LMP3 w 2023 roku.
Hertz Team Jota we wspomnianych Porsche 963 zapowiedział Willa Stevensa i Oliviera Rasmussena, którzy byli odpowiednio częścią składu Hypercar i LMP2 w 2023 roku. Wiadomo, że mistrzowie świata F1 Sebastian Vettel i Jenson Button prowadzą rozmowy w sprawie startów z tą formacją w przyszłym roku.
Skład Porsche Penske Motorsport został nieco zmodyfikowany. Matt Campbell przeszedł z siostrzanej ekipy z IMSA SportsCar Championship i zastąpi Dane’a Camerona w pojeździe numer 5.
Toyota jest jedynym producentem w Hypercar, który przedstawił pełną listę kierowców po potwierdzeniu w zeszłym tygodniu, że Nyck de Vries zastąpi Jose Marię Lopeza w #GR010 HYBRID LMH nr 7.
Alex Lynn został potwierdzony w Cadillac Racing u boku Earla Bambera. Natomiast zastępca Richarda Westbrooka, który powróci do IMSA, aby ścigać się w zespole JDC-Miller Porsche, nie został jeszcze wymieniony.
Harry Tincknell jest pierwszym kierowcą ogłoszonym przez Proton Competition, choć już teraz wiadomo, że opuści dwie rundy, które kolidują z jego zobowiązaniami wobec Forda w IMSA SportsCar Championship.
Dziewięciu producentów przyjęto w LMGT3, które wchodzi w miejsce GTE Am od 2024 roku i jest jedyną inną klasą w WEC po rezygnacji z kategorii LMP2. W stawce będą Ferrari, Porsche, Chevrolet, Aston Martin, BMW, Lamborghini, Ford, McLaren i Lexus.
Video: Robert Kubica za kierownicą Ferrari 499P Hypercar
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS