A A+ A++

KTM 1290 Super Duke znamy jako szalony sprzęt, który służy w zasadzie tylko do tego, by stracić prawo jazdy. KTM, w ramach cywilizowania modelu, postanowił ubrać go w turystyczne ciuszki. Nie ma się co oszukiwać – mimo kufrów i kilku detali, pod spodem to wciąż ten sam diabeł. Dodatkowe wyposażenie przyda się jednak, by uczciwie powiedzieć żonie (lub mężowi), że kupujesz turystyka.

Sebas Romero, KTM

1290 Super Duke GT osiąga 175 KM, czyli odrobinkę mniej niż naked (180 KM). Maksymalny moment obrotowy osiąga za to nieco wyższą wartość – 141 Nm zamiast 140 Nm. W turystyce przyda się półaktywne zawieszenie WP APEX przejęte z modelu KTM 1290 Super Duke R EVO. Ma ono trzy ustawienia predefiniowane – Comfort, Street i Sport, dla każdego z nich można także wybrać tryb obciążenia: jazda solo, z pasażerem lub z pasażerem i bagażem.

KTM 1290 Super Duke GTSebas Romero, KTM

W opcji dostępny będzie także pakiet Suspension Pro z trzema dodatkowymi trybami tłumienia: Track, Advanced i Auto. Ten ostatni umożliwia automatyczne dostrojenie działania zawieszenia do stylu jazdy kierowcy oraz obciążenia motocykla podczas jazdy z pasażerem lub bagażem.

KTM 1290 Super Duke GTSebas Romero, KTM

W tym pakiecie dostępne są także trzy nastawy, dopasowane do stylu jazdy – Low, Standard i High. W trybie Low zawieszenie ustawia się do spokojnej jazdy, w trybie High zawieszenie przystosowuje się do aktywnej jazdy po torze, zaś tryb Standard to ustawienie pośrednie między trybami Low i High.

KTM 1290 Super Duke GTSebas Romero, KTM

Kokpit to 7-calowy wyświetlacz TFT przejęty z modelu 1290 Super Adventure. Sterowanie większością funkcji odbywa się przyciskami umieszczonymi przy manetkach, które standardowo wyposażone są w podgrzewanie. Obowiązkowa w turystyku przednia szyba ma dziewięciostopniową regulację, położenie można zmieniać jedną ręką, nawet w czasie jazdy.

KTM 1290 Super Duke GTSebas Romero, KTM

KTM wyposażył ten model w pełen pakiet pokładowej elektroniki. Znalazły się tutaj zatem kontrola trakcji z trzema trybami (Street, Rain, Sport), kontrola stabilności MSC, system kontroli uślizgu tylnego koła MSR, asystent ruszania pod górę, a także quickshifter i tempomat. KTM chwali się, że w Super Duke’u GT znajdzie się zupełnie nowy system nawigacji TBT+, bazujący na technologii Sygic.

KTM 1290 Super Duke GTSebas Romero, KTM

KTM 1290 Super Duke GT trafi do salonów sprzedaży w styczniu 2022 roku.

Przeczytaj także: KTM 1290 Super Duke R EVO. 

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWzrost natężenia ruchu na obwodnicach Jędrzejowa
Następny artykułWypadek na autostradzie A2. Lądował śmigłowiec LPR