A A+ A++

W maju z usług krakowskiego lotniska skorzystało 839 625  pasażerów, czyli o 12 % więcej w stosunku do maja  2019 roku i o  23 % więcej w stosunku do maja 2022. Maj w historii  krakowskiego lotniska jest zatem rekordowym miesiącem pod względem liczby obsłużonych pasażerów! Łącznie od początku roku w 2023 roku odnotowano 3 504 037  pasażerów! 

„ Dla wielu naszych pasażerów podróżowanie to wielka pasja i radość, co dało się zauważyć podczas majowych dni. Czasem tylko jedna, dwie godziny podroży pozwalają  znaleźć się w ciepłym i słonecznym mieście w Europie lub innym kontynencie.” – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. „Na lotnisku witamy również zagranicznych turystów, którzy odwiedzają Małopolskę zarówno turystycznie, jak i biznesowo. Ponownie na ulicach Krakowa słyszymy języki z całego świata.”- mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

„Sezon Lato 2023 w Kraków Airport pokazuje skale i dynamikę odbudowującej się siatki połączeń. W tym sezonie oferujemy blisko 150 regularnych połączeń do 107 miast na całym świecie. Po raz pierwszy w historii krakowskiego lotniska właśnie 1 maja przywitaliśmy Turkish Airlines.”- podsumowuje Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.


Informacja o ścieżce PRM

Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy ma obowiązek zorganizowania  osobom z niepełnosprawnościami bezpłatnej pomocy, a także zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). Na krakowskim lotnisku obsługą osób z niepełnosprawnościami i udzielaniem im pomocy zajmuje się agent handlingowy – firma Welcome Airport Services Sp. z o.o.

Na terenie lotniska funkcjonuje specjalna „niebieska ścieżka”, czyli system dedykowanych oznaczeń, a także paneli przywoławczych ułatwiający osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po lotnisku oraz dojazd do obiektów terminalowych.

Regulacje dotyczące charakteru i zakresu specjalnej asysty dla osób z niepełnosprawnościami, jaka jest zapewniona i udzielana na terenie Kraków Airport ujęte są w „Kodeksie Dobrego Postępowania Przy Obsłudze Osób Niepełnosprawnych oraz Osób O Ograniczonej Sprawności Ruchowej Podróżujących Drogą Lotniczą”, którą  znajdziecie na stronie internetowej lotniska w zakładce Podróż – Specjalne potrzeby: https://krakowairport.pl/pl/pasazer/podroz/specjalne-potrzeby/prm

Ważne dla niepełnosprawnych poruszających się na wózkach elektrycznych:

Pasażerowie, którzy podróżują z wózkami elektrycznymi powinni mieć dostępną przy sobie specyfikację tego wózka (chodzi głownie o baterie, którymi ten wózek jest napędzany)

Każdy przewoźnik kieruje się swoimi regulacjami dlatego należy  się wcześniej upewnić jakie dokumenty wózków elektrycznych powinny być przedstawione podczas podróży.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStreet Fighter 6. Zwiastun prezentuje alternatywne stroje zawodników w zachwalanym hicie
Następny artykułUkraina: Atak rakietowy na Kijów. Trzy osoby zginęły przed zamkniętym schronem