A A+ A++

Ma 234 metry długości i niemal 9 metrów szerokości. Składa się z trzech łukowych przęseł, z których najwyższe wznosi się na przeszło 18 metrów wysokości. Waży ok. 8 tys. ton. Nowy most kolejowy na Wiśle w Krakowie już dziś (29 maja) przyjmie pierwsze pociągi, które będą mogły rozpędzić się do 100 km na godz. 

Więcej możliwości dla kolei

Wieczorem składy kursujące linią średnicową z Krakowa Głównego do Krakowa Płaszowa pojadą przez nowy most kolejowy nad Wisłą. To pierwsza z trzech przepraw, które do końca 2021 wybudują PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki dodatkowym torom zwiększy się możliwość przewozów pasażerskich, zwłaszcza kolei aglomeracyjnej. 

– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych SA w Krakowie mają tak duży zakres, że można je porównać z budową nowej kolei. Nowe przystanki, mosty i estakady zwiększają możliwości podróży dla mieszkańców aglomeracji, Polski i pasażerów połączeń międzynarodowych. Kolej staje się bardziej dostępna – podkreśla Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Czas na rozbiórkę

Przejazdy pociągów po nowym torze to rozpoczęcie kolejnego etapu krakowskich inwestycji. Wykonawcy przystąpią do rozbiórki starego mostu średnicowego. Zostanie on podzielony na fragmenty, które po renowacji będą wykorzystane ponownie na sieci kolejowej zarządzanej przez PLK. Po demontażu dotychczasowej konstrukcji rozpocznie się budowa następnych dwóch przepraw. Na środkowej zmieszczą się dwa tory kolejowe. Na zachodniej będzie miejsce na jeden tor, a obok przewidziano kładkę pieszo-rowerową.

Nowe mosty nad Wisłą w Krakowie są elementem jednej z największych inwestycji kolejowych na południu Polski. W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem zwiększają się możliwości podróży koleją. Podróżni będą korzystać z nowych przystanków Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Pozostałe stacje i przystanki zapewnią wyższy komfort obsługi i będą dostępne dla wszystkich podróżnych. Powstają dodatkowe dwa tory dla pociągów aglomeracyjnych, a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem jeden tor. W centrum miasta budowane są estakady i wiadukty.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonopie i olibanum. To palono na ołtarzach przy wejściu do celli świątyni izraelskiej w Tel Arad
Następny artykułGieKSa w środę wraca do gry. Jest już także znana data powrotu kibiców na trybuny