A A+ A++

W ostatnim czasie nasiliła się działalność oszustów w Internecie. Niemal codziennie policjanci z Ełku przyjmują zgłoszenia od osób, które padły ofiarą oszustów. Zazwyczaj dopiero po fakcie dociera do nas, że straciliśmy pieniądze. Ostrzegamy przed takimi sytuacjami!

Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas różnych nietypowych próśb związanych z naszymi kontami bankowymi. Praktycznie codziennie policjanci z Ełku dostają informacje o rozmaitych oszustwach.
Wczoraj zgłosiła się kobieta, która straciła ze swojego konta 600 złotych. Wszystko zaczęło się od telefonu od jakiegoś mężczyzny z prośbą, aby zalogowała się na swój rachunek bankowy, co miało ją rzekomo uchronić przed starą pieniędzy. Chwilę później na prośbę rozmówcy zainstalowała wskazaną przez niego aplikację. Kobieta, działając w wierze ochrony swoich oszczędności, wykonywała polecenia rozmówcy. Ostatecznie zorientowała się, że działanie mężczyzny miało inny sens,  niż deklarował na początku rozmowy. W rezultacie z konta kobiety, bez jej zgody przelano pieniądze na nieznany rachunek.

Tego typu sytuacje nie należą do rzadkości. Cel działania oszustów jest zawsze ten sam – chęć wyłudzenia pieniędzy. Ważne jest, żeby nie poddać się działaniu oszustów — nie instalować nieznanych aplikacji, nie podawać swoich danych, numerów kart, nie logować się na swoje konta na ich żądanie, nie klikać w nieznane linki.

 KPP EŁK 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAustriacy przed lotami już bez koronawirusa, decyzja o składzie w środę
Następny artykułWidzew. Bezdomny zginął w pożarze. Spędzał noc pod podjazdem dla wózków inwalidzkich