A A+ A++

O poprawie wyników Biedronki informuje branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl, który powołuje się na wypowiedź Any Luísy Virgínii, CFO w spółce Jeronimo Martins. Zapewniła, ze Biedronce udało się zwiększyć sprzedaż w czasie pandemii koronawirusa, choć rynek spożywczy w tym okresie się kurczył.

– Dzięki temu w pierwszym półroczu 2020 roku detalista powiększył swoje udziały w polskim detalu spożywczym o 2 p.p.., w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku. W samym drugim kwartale wzrost ten wyniósł nawet ok. 3 p.p.. W rezultacie Biedronka ma już ponad 25 proc. udziałów w polskim detalu spożywczym – wskazała Ana Luísa Virgínia.

Wiadomości Handlowe zwracają też uwagę, że kryzys wywołany przez wirusa SARS-CoV-2 uderzył w polskich handel detaliczny, który zanotował przez niego spadek przychodów. Najgorszą sytuację odnotowano w kwietniu, kiedy to rynek skurczył się o ponad 9 proc. w ujęciu rok do roku.

– Według naszej wiedzy, podmiotami, które straciły najwięcej udziałów w rynku prawdopodobnie były hipermarkety oraz sklepy zlokalizowane w centrach handlowych. Galerie były przez pewien czas zamknięte, a zlokalizowane w nich sklepy spożywcze, nawet jeśli były otwarte, nie miały klientów. Co oczywiste, traciły przez to udziały w rynku – dodała Virgínia.

Zobacz też: Sklepy będą wypraszać klientów bez maseczek? “Nie zgadzamy się na kary”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzed nami kolejny Piknik Chopinowski
Następny artykułLudzie próbują sprzedawać bon turystyczny. Są też inne próby oszustwa