A A+ A++

Jeśli coś tworzysz albo sprzedajesz lub jesteś influencerem, którego celem jest nawiązywanie współpracy z innymi firmami i reklamowanie ich produktów – z całą pewnością, musisz mieć dostęp do współczesnych mediów społecznościowych tj. facebook czy instagram. Czy masz własną firmę czy jesteś jedynie pośrednikiem, ale de facto budujesz swoja marką – przyda ci się wiedza, jak efektywnie zwiększyć ilość Twoich fanów. Jednym z ciekawych form aktywizacji i promowania siebie i swoich produktów, jest organizowanie konkursu na instagramie. Jak to zrobić? Od czego w ogóle zacząć, zanim zorganizujesz konkurs, czyli jak prowadzić aktywizujący profil? I jak możesz uzyskać drobną pomoc w tym, aby szybciej zdobyć fanów?

Prowadzenie instagrama aby zdobyć sukces!

Instagram to szczególne miejsce, odwiedzane codziennie przez ok 500mln użytkowników. Z tego powodu, jest to też świetne miejsce do tego, aby być kanałem marketingowym dla wielu usług i produktów, także dla marki, którą Ty tworzysz.

Każdy może stworzyć profil na instagramie, ale nie każdy będzie miał wiedzę, w jaki sposób zrobić to na tyle optymalnie, aby móc realnie zarabiać na swojej marce.

Podobnie jak w przypadku facebboka, ważne są między innymi takie elementy jak komentarze, like instagram i wyświetlenia. Im więcej reakcji, zarówno twoich fanów, jak i Twoich, tym lepiej widoczny będzie twój profil. Dzięki temu dotrze on do większej ilości potencjalnych klientów i zapewni ci większy zarobek.

Co zatem realnie możesz zrobić? Działania trzeba podzielić na te teoretyczne, techniczne oraz praktyczne.

Jeśli chodzi o teorię, najpierw dowiedz się, w jaki sposób działa algorytm instagrama. Jego zadaniem jest pokazywanie użytkownikom treści, które są dla nich ważne. Instagram wie to m.in. na podstawie wcześniejszych zachowań, relacjom użytkowników oraz ich interakcjom. Pod uwagę brane są również aktualność danego postu oraz jego popularność, a także zaangażowanie w treści podobne. Ergo: zbierając te dane, instagram wyświetla użytkownikowi podobne treści, umieszczając je na górze.

Druga sprawa to ogólny zarys, plan i strategia marketingowa. Aby odnieść sukces, sama biznesowa strategia powinna być spójna z celami marketingu społecznościowego. Powinieneś ustalić swoją grupę docelową (kim są? Jak korzystają z instagrama? Co dla nich ważne? Czym się zajmują? Gdzie mieszkają? itp), a także odpowiedzieć sobie na pytania: co chcesz osiągnąć? Jaką historię marki chcesz pokazać? Jeśli znasz odpowiedzi na te pytania, twórz spójne treści, które od razu będą rozpoznawalne, jako Twoje.

Poza tym, zadbaj o to, aby użytkownicy mogli cię łatwo znaleźć. Punkt ten łączy się ze sposobami technicznymi i praktycznymi. W gruncie rzeczy, chodzi tu o optymalizację profilu, regularne posty, właściwe hashtagi, zaangażowanie w działania innych, a także możliwości korzystania z dodatkowych narzędzi reklamowych instagrama.

Skoro przechodzimy do kwestii technicznych, najważniejsza jest odpowiednia optymalizacja swojego konta, a także właściwe używanie tzw. geotagów.

Co oznacza właściwa optymalizacja? Składają się na nią ciekawa i oryginalna nazwa, po kórej łatwo cię będzie znaleźć, interesujące i estetyczne zdjęcie profilowe, angażujący opis profilu. W tymże opisie powinny być informacje o tobie (jaki jesteś i czym się zajmujesz), link do twojej strony internetowej czy innych mediów społecznościowych. Sam opis powinien być konkretny i krótki.

Poza tym, korzystaj z geotagów, oznaczając w jakim regionie/mieście się znajdujesz. Takie posty mają swoje odrębne historie, dzięki czemu nie tylko dotrą do użytkowników z danego regionu, ale także twoich fanów.

W kwestii praktycznej – oczywiście stwórz unikalne i dobre treści, pamiętaj o konsekwentnym publikowaniu. Możesz też podkradać followersów konkurencji oraz zaangażować swoich fanów.

Publikowane treści muszą być ciekawe dla odbiorcy, angażujące go oraz być wysokiej jakości. W praktyce, ważne są pierwsze słowa postu, które wyświetlą się na górze, przed opcja rozwinięcia. Muszą zaintrygować użytkownika, dlatego często ciekawą opcją jest zadawanie pytania. Pytania mogą też się znaleźć na końcu postu, aby zaangażować twoją społeczność. Dodatkowym plusem jest używanie właściwych (!) emoji.

Poza tym, pamiętaj o regularnym publikowaniu np. codziennie, w każdy konkretny dzień tygodnia – w zależności od tego, co ustalisz. Dodatkowo zadbaj, by Twoje zdjęcia czy filmy były estetyczne i wysokiej jakości oraz były ciekawe.

Prowadząc swój profil, zadbaj o odpowiednie i liczne hashtagi, co zwiększy widoczność postów także dla innych.

Świetnym pomysłem jest też angażowanie swoich fanów poprzez konkursy i wyzwania, a także publikowanie filmików na żywo np. w formie Q&A.

Zaangażowanie z fanami wykażesz także, odpowiadając na komentarze pod swoimi postami, klikając polubienia pod postami innych, a także uczestnictwie w dyskusjach. Dzięki temu pokazujesz wspólnotę oraz zaangażowanie.

Możesz też podkraść nieco fanów konkurencji. Wejdź na ich profil, komentuj, wchodź w interakcje z ich fanami, a także polub i komentuj filmy innych użytkowników. 

Jak krok po kroku zorganizować konkurs?

Jednym ze sposobów, aby zwiększyć ilość obserwujących, a także zaangażować swoja własną społeczność, jest organizacja konkursu na instagramie. Kto bowiem nie lubi konkursów, zwłaszcza, jak można coś wygrać? Poza tym, istnieje w nas naturalny duch rywalizacji, dzięki czemu z przyjemnością wchodzimy w tego typu akcje. Jak zatem dokładnie zorganizować taki konkurs na swoim profilu?

Po pierwsze określ, po co to robisz? Czy chodzi tylko o większą liczbę polubień, lików czy komentarzy, a może chcesz zdobyć nowych followersów?

Po drugie, dobierz odpowiednią nagrodę. Powinna być ona jak najbardziej atrakcyjna i pożądana dla twoich odbiorców. Z tym, że wcale nie musi ona odzwierciedlać tego, co robisz i czym się zajmujesz, choć z pewnością taka nagroda da pozory spójności w twojej działalności.

Po trzecie, pamiętaj o prostych zasadach. W konkursach w mediach społecznościowych, przyjęła się zasada wymagania od uczestników dodania profilu do obserwowanych, polubienia posta z konkursem oraz oznaczenie innych potencjalnych zainteresowanych osób. Zasady te są powszechnie znane, więc łatwiejsze do zaakceptowania.

Po czwarte, ustal optymalny czas konkursy. Powinien on wynosić ok 3-7 dni, z tym, że sprawdza się tu zasada, że im krócej, tym lepiej.

Po piąte, niezwłocznie wybierz zwycięzcę, zweryfikuj, czy spełnił on warunki konkursu i ogłoś go na swoim profilu, po uprzednim kontakcie z nim.

Na koniec, promuj swój konkurs. Możesz go wcześniej zapowiedzieć, poinformuj o nim poprzez swoją listę mailingową, udostępnij post na innych platformach np. twiterze czy facebooku.

Dodatkowo, organizując konkurs, pamiętaj o właściwych i nie sztampowych hashtagach tj. „contest” czy „giveaway”. Poza tym, jeśli chcesz organizować konkurs z kimś jeszcze, unikaj sytuacji, w której użytkownicy konkursu muszą polubić profile czy posty zbyt wielu podmiotów. Takie działanie jest odstręczające. Jeśli już wybierasz współpracę – postaw na jeden podmiot.

Dyskretna pomoc, aby się zacząć

Prowadzenie swojego profilu na instagramie, wymaga pomysłu i dużego nakładu pracy. Musisz być systematyczny, konsekwentny i wciąż musisz wymyślać się na nowo, poprzez swoja kreatywność.

Budowanie swojej marki, to zwykle proces długotrwały i żmudny.

Nim poznają cię nowi obserwujący i zanim dotrzesz do odpowiedniej ilości nowych fanów, może minąć naprawdę sporo czasu, co zależy w dużej mierze od tego, jak zabierzesz się do tematu.

Na ile masz świadomość, jak działa instagram i jego algorytmy, czy masz pomysł na siebie, czy jestes wystarczająco pracowity.

Na szczęście, istnieją także narzędzia, które pozwolą ci nieco ułatwić cały proces. Korzystając z opcji kup follow instagram możesz zyskać polskich followersów, z polskich kont, będących nie do odróżnienia od rzeczywistych fanów.

Co więcej, opcja zakupu pakietów followersów czy lików jest w pełni legalna i stosowana nawet przez największych celebrytów i influencerów.

Jeśli zatem pragniesz pomóc sobie w dobrym starcie, opcja ta może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem.

tekst płatny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzczypiornistki z kolejnymi rekordami!
Następny artykułObiekty w przestrzeni powietrznej. Ekspert: Wlatywały, wlatują i wlatywać będą