To pewne, 12 marca przywracamy ruch na odcinku Czerwieńsk-Zbąszynek – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes spółki PKP PLK. Remont 43-km fragmentu trasy Zielona Góra-Poznań-Warszawa trwał trzy lata i był powodem udręki i kolejowego wstydu.
Remont 43-km fragmentu linii nr 358 z Czerwieńska do Zbąszynka ruszył w połowie marca 2020 r. To kluczowy odcinek trasy Zielona Góra – Poznań – Warszawa. Tędy także podróżni jeżdżą do Gdańska i Gorzowa Wielkopolskiego.
Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.
Spółka PKP PLK zapewniała, że z remontem uwinie się w dwa lata. Pieniądze na inwestycję wartą 106 mln zł nie były problemem. Kasę kolejarzom gwarantował głównie marszałek z unijnego z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Wkład własny przygotowała spółka PKP PLK, sięgnęła też do Funduszu Kolejowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS