W okresie świąteczno-noworocznym przewidywane są zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Niektóre linie zostaną zawieszone, inne będą kursować rzadziej. Warto sprawdzać rozkłady jazdy w Internecie przed wyjściem na przystanek.
W niedzielę, 24 grudnia autobusy będą kursować zgodnie ze specjalnymi rozkładami jazdy oznaczonymi jako Wigilia. Pojazdy komunikacji miejskiej będą jeździć tak, jak w sobotę, jednak od godziny 16:00 większość połączeń realizowanych będzie z coraz mniejszą częstotliwością.
Zawieszone zostaną kursy linii autobusowych 232, 250 i 288. Przez cały dzień będzie można korzystać linii metropolitalnej M1.
W nocy z 24 na 25 grudnia kursy, które rozpoczynają się przez północą realizowane będą zgodnie z rozkładami jazdy oznaczonymi jako Wigilia, a po północy, jako Święta Szczególne lub Boże Narodzenie. W pierwszy i drugi dzień świąt autobusy pojadą zgodnie z rozkładami jazdy ważnymi w niedzielę i w święta.
Między Świętami a sylwestrem (27-30 grudnia) na wszystkich liniach Transport GZM obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w dni robocze (nieszkolne/niewakacyjne). Natomiast 30 grudnia kursy realizowane będą zgodnie z sobotnimi rozkłady jazdy.
31 grudnia z komunikacji Transport GZM skorzystamy zgodnie z rozkładami jazdy obowiązującymi w Sylwestra. W praktyce oznacza to realizowanie połączeń zgodnie z sobotnimi rozkładami oraz ograniczanie liczby kursów od około godziny 18:00, jednak będą wyjątki. Szczegółowe informacje można znaleźć TU.
Pasażerowie, którzy planują wybrać się m.in. na Sylwestrowa Moc Przebojów będą mogli zarówno dotrzeć, jak i wrócić z imprezy liniami metropolitalnymi. AP, M1, M2, M3, M4, M10, M11, M12, M25 i M101 będą kursować według sobotnich rozkładów jazdy.
1 stycznia (Nowy Rok) i 6 stycznia (Święto Trzech Króli) obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w niedzielę i święta, poza wyjątkami opisanymi na stronie internetowej ZTM (link wyżej).
ZTM zachęca do sprawdzania bieżących informacji, które można znaleźć na stronie internetowej z rozkładami jazdy oraz w Systemie Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Pomocą służą również konsultanci obsługujący całodobową, bezpłatną infolinię działającą pod numerem 800 16 30 30.
(żms)/ZTM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS