Zysk netto Banku Pocztowego w 2023 roku był na rekordowym w historii banku poziomie i wyniósł 223,8 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 113,1 proc. – poinformował bank w komunikacie. Jeszcze w tym kwartale bank planuje zakończyć plan naprawy w obszarze kapitałowym.

Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) w 2023 roku wyniósł 49,5 proc., czyli był wyższy rdr o 18,9 pp.
“Najwyższego w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego zysku netto na poziomie 223 mln zł oraz nieoglądanych w sektorze wysokich zwrotów z kapitału, jakie Bank Pocztowy zanotował w ubiegłym roku – nie byłoby przecież, gdyby nie wdrożenie w odpowiednim momencie Planu Naprawy, a następnie jego skuteczna i konsekwentna realizacja. W efekcie nastąpiła istotna poprawa rentowności Banku i jego organiczny rozwój oraz znaczna zmiana wszystkich współczynników adekwatności kapitałowej, w wyniku czego Bank obecnie przekracza wymogi nadzorcze w tym zakresie” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes banku Jakub Słupiński.
Wskaźnik Tier1 jest na poziomie 21,7 proc., a współczynnik wypłacalności TCR 23,6 proc.
Suma bilansowa Banku Pocztowego wyniosła 8.985,8 mln zł i była wyższa o 448,3 mln zł w porównaniu do roku 2022.
Dochody z działalności operacyjnej wyniosły 535,9 mln zł, co stanowi wzrost rdr o 16,5 proc. Wynik z tytułu odsetek wyniósł 485,2 mln zł i był wyższy o 18,2 proc. niż w 2022 r.
Udział kredytów ze zidentyfikowanym stanem niewykonania zobowiązania (NPL) w 2023 r. zmniejszył się (-2,38 p.p.) i wyniósł 9 proc.
W 2023 r. Bank Pocztowy pozyskał 30,4 tys. nowych klientów detalicznych, a na koniec grudnia 2023 r. z usług Banku korzystało 701,8 tys. klientów indywidualnych oraz 27,6 tys. klientów instytucjonalnych, w tym z segmentu mieszkalnictwa ok. 11,7 tys.
Na koniec grudnia 2023 r. łączna sprzedaż kredytów dla klientów indywidualnych wyniosła 655,3 mln zł i wzrosła o 14,6 proc. rdr.
Bank podał w czwartek, że w I kwartale 2024 roku planuje przenieść bankowość elektroniczną do chmury obliczeniowej co pozwoli na zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą IT, ale także umożliwi szybsze wdrażanie nowych usług dla klientów. (PAP Biznes)
seb/ osz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS