A A+ A++

Zysk netto Banku Pocztowego w 2023 roku był na rekordowym w historii banku poziomie i wyniósł 223,8 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 113,1 proc. – poinformował bank w komunikacie. Jeszcze w tym kwartale bank planuje zakończyć plan naprawy w obszarze kapitałowym.

Kolejny bank bije rekordy. Zysk netto wzrósł o 113,1 proc. rdr
/ Bank Pocztowy

Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) w 2023 roku wyniósł 49,5 proc., czyli był wyższy rdr o 18,9 pp.

“Najwyższego w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego zysku netto na poziomie 223 mln zł oraz nieoglądanych w sektorze wysokich zwrotów z kapitału, jakie Bank Pocztowy zanotował w ubiegłym roku – nie byłoby przecież, gdyby nie wdrożenie w odpowiednim momencie Planu Naprawy, a następnie jego skuteczna i konsekwentna realizacja. W efekcie nastąpiła istotna poprawa rentowności Banku i jego organiczny rozwój oraz znaczna zmiana wszystkich współczynników adekwatności kapitałowej, w wyniku czego Bank obecnie przekracza wymogi nadzorcze w tym zakresie” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes banku Jakub Słupiński.

Wskaźnik Tier1 jest na poziomie 21,7 proc., a współczynnik wypłacalności TCR 23,6 proc.

Suma bilansowa Banku Pocztowego wyniosła 8.985,8 mln zł i była wyższa o 448,3 mln zł w porównaniu do roku 2022.

Dochody z działalności operacyjnej wyniosły 535,9 mln zł, co stanowi wzrost rdr o 16,5 proc. Wynik z tytułu odsetek wyniósł 485,2 mln zł i był wyższy o 18,2 proc. niż w 2022 r.

Udział kredytów ze zidentyfikowanym stanem niewykonania zobowiązania (NPL) w 2023 r. zmniejszył się (-2,38 p.p.) i wyniósł 9 proc.

W 2023 r. Bank Pocztowy pozyskał 30,4 tys. nowych klientów detalicznych, a na koniec grudnia 2023 r. z usług Banku korzystało 701,8 tys. klientów indywidualnych oraz 27,6 tys. klientów instytucjonalnych, w tym z segmentu mieszkalnictwa ok. 11,7 tys.

Na koniec grudnia 2023 r. łączna sprzedaż kredytów dla klientów indywidualnych wyniosła 655,3 mln zł i wzrosła o 14,6 proc. rdr.

Bank podał w czwartek, że w I kwartale 2024 roku planuje przenieść bankowość elektroniczną do chmury obliczeniowej co pozwoli na zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą IT, ale także umożliwi szybsze wdrażanie nowych usług dla klientów. (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiat Miński wybrał partnerów do zadań publicznych na 2024 rok
Następny artykułModernizacja ul. Roosevelta w Piotrkowie Tryb. szybciej niż planowano