Kategoria WRC 2 należy w ostatnich latach do najlepiej obsadzonych, zarówno pod względem liczbowym, jak i jakościowym. Przyszły sezon zapowiada się równie ekscytująco, bowiem do grona zaangażowanych – często nieoficjalnie – dołącza Toyota.
Lopez, trzykrotny mistrz Hiszpanii, nie będzie na światowych trasach debiutantem, ale jak do tej pory ani razu nie zaliczył pełnego programu w którejkolwiek kategorii. Na koncie ma piętnaście rund WRC.
W sezonie 2024 Lopez ma powalczyć w WRC 2 i tym razem wystartować w minimum sześciu rajdach. Nie potwierdzono jeszcze osoby pilota, ani marki samochodu. Technicznego wsparcia udzielić ma MAPO Motorsport – stajnia należąca do Xeviego Ponsa. Lopez miniony rok spędził głównie na krajowych oesach. Kampanię w Supermistrzostwach Hiszpanii popsuła mu… utrata prawa jazdy. Gdy je odzyskał, było już za późno na walkę o obronę tytułu.
Program Lopeza powinien rozpocząć się od Rajdu Monte Carlo. W tym roku 28-latek jadąc z Borja Rozadą zajął w Alpach trzecie miejsce w WRC 2, drugie wśród Challengerów.
Z kolei Dapra przeniesie się do światowego czempionatu z FIA ERC. 22-letni Włoch przez dwa sezony rywalizował w europejskiej ośce, czyli ERC 4 oraz w „juniorach”. W ERC4 zdobył w tym roku tytuł wraz z Lucą Guglielmettim, w ERC Junior był drugi.
W sezonie 2024 Daprę czeka nie tylko zmiana rozgrywek, ale i samochodu. Peugeota 208 Rally4 wymieni na Skodę Fabię Rally2 evo. Auto obsługiwać będzie Delta Rally Team. Wsparcia udzieli
Automobile Club d’Italia, czyli włoska federacja. Program zakłada siedem rund rozgrywanych w Europie, a rozpocznie się styczniowym Rajdem Monte Carlo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS