A A+ A++

Dwa fabrycznie nowe autobusy elektryczne wraz z infrastrukturą ładowania, jeszcze w tym roku trafią do Piły. Umowę na dostarczenie nowoczesnych pojazdów podpisali dzisiaj reprezentujący Solaris Bus & Coach Sp. Z o.o. Andrzej Sienkiewicz i pełniąca funkcję prezydenta Piły Beata Dudzińska. Termin dostarczenia pojazdów grudzień bieżącego roku. 

Podkreślmy, że umowa dotyczy ultranowoczesnych pojazdów, które oprócz wysokich norm środowiskowych, zapewnią przyszłym pasażerom komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Elektryczne „Solarisy” wyposażone muszą zostać bowiem w:  

  • System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej;
  • klimatyzację;
  • systemy bezpieczeństwa i systemy ułatwiające prowadzenie pojazdu, np. monitoring martwego pola, zmęczenia kierowcy, monitoring ciśnienia kół pojazdu, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny pojazdu z możliwością zapisu i odczytu zapisanego obrazu video min. 2 tygodni wstecz. 

Kiedy 13 lat temu przejmowaliśmy flotę, to w Pile jeździło około 40 autobusów w wieku mocno dojrzałym. Od tego czasu udało nam się wymienić ¾ taboru. Są,  to autobusy zeroemisyjne, hybrydowe i elektryczne, które spełniają wysokie normy środowiskowe do których dążymy i możemy powiedzieć, że mamy w Pile transport ekologiczny. Jest to tym bardziej ważne, że nasze autobusy przejeżdżają rocznie 2 700 000 kilometrów, przewożąc jednocześnie 8 000 000 pasażerów! I dzisiaj nasz tabor wzbogaci się o dwa kolejne nowe pojazdy,  o dwa autobusy elektryczne – podkreśliła Beata Dudzińska, pełniąca funkcję prezydenta Piły.

Wartość podpisanej umowy: 
Łącznie: 6 457 500 zł brutto w tym:
Dostawa autobusów: 6 146 683,92 zł brutto (cena jednostkowa: 3 073 341,96 zł brutto);
Dostawa i uruchomienia stacji ładowania: 310 816,08 zł brutto.

Przypomnijmy, że zakup dwóch elektrycznych „Solarisów” nie kończy procesu modernizacji  pilskiej komunikacji miejskiej i planowany jest zakup kolej nych nowoczesnych autobusów.   Przewidywana wartość całego przedsięwzięcia to 22 367 710 zł, z czego 11 788 012 zł, stanowi dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 

Zadanie realizowane jest w ramach Programu priorytetowego nr 6.3 „Zeroemisyjny transport – Zielony transport publiczny” i jest dofinansowane w formie dotacji przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dofinansowanie w formie dotacji na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Piła a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonwent Rady Uczelnianej ZNP – AGH
Następny artykułTaniec z Makbetem. Sceniczny rozmach i żywiołowe popisy taneczne w Operze Śląskiej