A A+ A++

Dwie firmy zajmą się przygotowaniem dokumentacji potrzebnej do budowy północnego wyjazdu ze stolicy. Chodzi o fragment od Trasy Armii Krajowej do Kiełpina.

W końcu ruszą pracę nad ostatnim głównym wyjazdem ze stolicy, który jeszcze nie ma statusu drogi szybkiego ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu kolejnego etapu projektu. Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa, zajmą się opracowaniem dokumentacji, która pozwoli na zaprojektowanie nowego odcinka drogi oraz uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, które pozwolą na rozpoczęcie prac. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, dokumentacja będzie gotowa w drugim kwartale 2026 r. i wówczas będzie można ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Koszt opracowania dokumentacji określono na 54,2 mln zł.

Projekt zakłada, że droga ekspresowa z Warszawy do Kiełpina będzie miała przekrój dwujezdniowy. Zaplanowano też budowę dwóch tuneli: jednego o długości 1000 m na Bielanach i drugiego – dłuższego o 100 metrów, na Bemowie. W planach jest także pięć węzłów: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka oraz Warszawa Północ. Ten ostatni ma stanowić połączenie z Trasą Armii Krajowej S8. W planach są także  wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ile, gdzie i jakie – to się okażę po analizach, które wykonawca przeprowadzi na etapie projektowania. 

Szczegółowy przebieg S7 z Warszawy do Kiełpina

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 między Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie wyposażony w trzy pasy ruchu w obu kierunkach, z miejscami rozbudowanymi nawet do czterech pasów. Przebieg trasy o długości ponad 13 km obejmie tereny miejskie Bemowa i Bielan, gdzie droga zostanie poprowadzona przez dwa tunele. Początkowy odcinek pokryje się z istniejącą ul. Kolejową w Dziekanowie Leśnym, a po minięciu węzła Łomianki trasa będzie przebiegać na nasypie w kierunku Kanału Młocińskiego.

Dalsza część trasy poprowadzona zostanie wzdłuż wschodniej granicy Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Po minięciu ul. Arkuszowej w Warszawie, droga przejdzie do dwóch tuneli o długości około 1000 i 1100 metrów, by następnie wznieść się ponad teren w rejonie drogi S8. Na przecięciu tras S7 i S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ, a pomiędzy tunelami powstanie węzeł Generała Maczka.

Jak podkreśla GDDKiA, projekt ten jest szczególnie skomplikowany, bo trasa przebiega w terenie zurbanizowanym, … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDobrowolna Zasadnicza Służba Wojskowa- Ostatnie szkolenie w tym roku
Następny artykułPrzedstawiciel Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: 40 proc. polskich firm inwestuje już w AI