A A+ A++

Droga do sukcesu Joy Mangano była dość skomplikowana i można by ją umieścić na liście historii typu „od pucybuta do milionera”, czyli o amerykańskim śnie wzbogacenia się bez względu na stan i pochodzenie. W tym konkretnym przypadku wszystko zaczęło się od frustracji, sprzątania po trójce dzieci i rozlanym winie na podłodze, którego nie dało się łatwo usunąć.

Rozwódka, starająca się wiązać koniec z końcem, pracując w dziale rezerwacji linii lotniczych, a także dorabiając na nocne zmiany i w weekendy jako kelnerka, miała dość, aby jeszcze w domu schylać się, by wycisnąć brudny materiał ze „zwykłego” mopa. Nie miała pojęcia o produkcji i branży materiałów gospodarstwa domowego, ale postanowiła sama stworzyć produkt, który odpowiadałby jej wymaganiom.

Choć cały czas myślała, jak powinien wyglądać i z czego być zbudowany, nie porzuciła pracy, by w całości poświęcić się dla swojego wynalazku. Nad projektem i budową prototypu pracowała wyłącznie w wolnym czasie. Aż powstał Miracle Mop. Składany, zbudowany z tworzywa sztucznego, samowyżymający się i superwchłanialny dzięki zastosowaniu 90 metrów bawełnianego sznura cudowny mop miał sprawić, że mycie podłóg już zawsze będzie proste i to bez konieczności moczenia rąk.

Dzięki oszczędnościom własnym i pieniądzom pożyczonym od rodziny oraz przyjaciół, Joy Mangano stworzyła w 1990 roku prototyp. Następnie wyprodukowała tysiąc sztuk, które zmontowała w warsztacie ojca. Początkowo demonstrowała możliwości swojego produktu na parkingach, targowiskach i w lokalnych sklepach. Sprzedaż szła jednak zbyt wolno. Dopiero dwa lata później wszystko się zmieniło za sprawą szansy, jaką otrzymała od amerykańskiego kanału zakupów telewizyjnych QVC.

Joy Mangano Fot.: EPA/NINA PROMMER / PAP

Joy Mangano nie miała doświadczenie telewizyjnego. Pierwszy występ na żywo przed kamerą spowodował, że początkowo znieruchomiała i nie wiedziała, co powiedzieć. Sytuację uratował telefon do stacji od jej przyjaciółki, która zachęciła ją do opowiedzenia swojej historii. Dzięki autentyczności, opowieściom o uciążliwym sprzątaniu po trójce dzieci, a także zaletach swojego produktu i zapewnieniu innych gospodyń domowych, że „jest to ostatni mop, jaki kiedykolwiek będą musiały kupić”, sprzedaż cudownego przyrządu wystrzeliła. W niecałe pół godziny aż 18 tysięcy osób zapłaciło po 20 dolarów za cudowny mop.

Będąc na fali sukcesów w stacji telezakupowej, Mangano założyła własną firmę Ingenious Designs LCC. Sprzedała ją w 1999 roku konkurencyjnemu kanałowi HSN (Home Shopping Network), a także stała się jego twarzą cały czas prezentując swoje wynalazki.

Nie ulega wątpliwości – gdyby nie jej wynalazek, do dziś wciąż gospodynie nie tylko w USA, ale i na całym świecie, wyciskałyby mopy i to ręcznie. Joy Mangano zamieniła swój pomysł w dolary. Choć początkowo została oszukana przez partnerów biznesowych, a nawet próbowano zawłaszczyć jej wynalazek, sprzedała miliony swoich cudownych mopów – do 2000 roku była to wartość 10 mld dol. rocznie. I nie ograniczyła się wyłącznie do nich.

Na swoim koncie Joy Mangano ma ponad sto innych produktów i patentów cieszących się ogromną popularnością. Jej wynalazki opierają się głównie na dostrzeżeniu problemów bądź ułomności dostępnych, używanych przedmiotów i szukaniu kreatywnych rozwiązań. – Jako konsument masz prawo decydować, czy każdy produkt w twoim życiu działa dla ciebie satysfakcjonująco. Jeśli tak – świetnie. Jeśli nie, napraw go – stwierdziła w jednym z wywiadów.

Mangano między innymi stworzyła Joy Huggable Hangers – antypoślizgowe, cienkie, zajmujące mało miejsca w szafie i wytrzymałe wieszaki, któr … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUroczyste otwarcie nowego mostu na Stradomce
Następny artykułJakie inwestycje w gminie Wąchock?