Droga do sukcesu Joy Mangano była dość skomplikowana i można by ją umieścić na liście historii typu „od pucybuta do milionera”, czyli o amerykańskim śnie wzbogacenia się bez względu na stan i pochodzenie. W tym konkretnym przypadku wszystko zaczęło się od frustracji, sprzątania po trójce dzieci i rozlanym winie na podłodze, którego nie dało się łatwo usunąć.
Rozwódka, starająca się wiązać koniec z końcem, pracując w dziale rezerwacji linii lotniczych, a także dorabiając na nocne zmiany i w weekendy jako kelnerka, miała dość, aby jeszcze w domu schylać się, by wycisnąć brudny materiał ze „zwykłego” mopa. Nie miała pojęcia o produkcji i branży materiałów gospodarstwa domowego, ale postanowiła sama stworzyć produkt, który odpowiadałby jej wymaganiom.
Choć cały czas myślała, jak powinien wyglądać i z czego być zbudowany, nie porzuciła pracy, by w całości poświęcić się dla swojego wynalazku. Nad projektem i budową prototypu pracowała wyłącznie w wolnym czasie. Aż powstał Miracle Mop. Składany, zbudowany z tworzywa sztucznego, samowyżymający się i superwchłanialny dzięki zastosowaniu 90 metrów bawełnianego sznura cudowny mop miał sprawić, że mycie podłóg już zawsze będzie proste i to bez konieczności moczenia rąk.
Dzięki oszczędnościom własnym i pieniądzom pożyczonym od rodziny oraz przyjaciół, Joy Mangano stworzyła w 1990 roku prototyp. Następnie wyprodukowała tysiąc sztuk, które zmontowała w warsztacie ojca. Początkowo demonstrowała możliwości swojego produktu na parkingach, targowiskach i w lokalnych sklepach. Sprzedaż szła jednak zbyt wolno. Dopiero dwa lata później wszystko się zmieniło za sprawą szansy, jaką otrzymała od amerykańskiego kanału zakupów telewizyjnych QVC.
Joy Mangano nie miała doświadczenie telewizyjnego. Pierwszy występ na żywo przed kamerą spowodował, że początkowo znieruchomiała i nie wiedziała, co powiedzieć. Sytuację uratował telefon do stacji od jej przyjaciółki, która zachęciła ją do opowiedzenia swojej historii. Dzięki autentyczności, opowieściom o uciążliwym sprzątaniu po trójce dzieci, a także zaletach swojego produktu i zapewnieniu innych gospodyń domowych, że „jest to ostatni mop, jaki kiedykolwiek będą musiały kupić”, sprzedaż cudownego przyrządu wystrzeliła. W niecałe pół godziny aż 18 tysięcy osób zapłaciło po 20 dolarów za cudowny mop.
Będąc na fali sukcesów w stacji telezakupowej, Mangano założyła własną firmę Ingenious Designs LCC. Sprzedała ją w 1999 roku konkurencyjnemu kanałowi HSN (Home Shopping Network), a także stała się jego twarzą cały czas prezentując swoje wynalazki.
Nie ulega wątpliwości – gdyby nie jej wynalazek, do dziś wciąż gospodynie nie tylko w USA, ale i na całym świecie, wyciskałyby mopy i to ręcznie. Joy Mangano zamieniła swój pomysł w dolary. Choć początkowo została oszukana przez partnerów biznesowych, a nawet próbowano zawłaszczyć jej wynalazek, sprzedała miliony swoich cudownych mopów – do 2000 roku była to wartość 10 mld dol. rocznie. I nie ograniczyła się wyłącznie do nich.
Na swoim koncie Joy Mangano ma ponad sto innych produktów i patentów cieszących się ogromną popularnością. Jej wynalazki opierają się głównie na dostrzeżeniu problemów bądź ułomności dostępnych, używanych przedmiotów i szukaniu kreatywnych rozwiązań. – Jako konsument masz prawo decydować, czy każdy produkt w twoim życiu działa dla ciebie satysfakcjonująco. Jeśli tak – świetnie. Jeśli nie, napraw go – stwierdziła w jednym z wywiadów.
Mangano między innymi stworzyła Joy Huggable Hangers – antypoślizgowe, cienkie, zajmujące mało miejsca w szafie i wytrzymałe wieszaki, któr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS