Zmiany w kierownictwie Departamentu Opieki Koordynowanej Ministerstwa Zdrowia. Zastępczynią dyrektora została Agnieszka Mrozik.
Powołano zastępczynię dyrektora w Departamencie Opieki Koordynowanej
Agnieszka Mrozik dołączyła do kierownictwa Departamentu Opieki Koordynowanej Ministerstwa Zdrowia. Będzie ona zastępczynią dyrektora – Konrada Korbińskiego.
Przypomnijmy, że Departament Opieki Koordynowanej jest dosyć nową jednostką w strukturach resortu zdrowia, która powstała w sierpniu tego roku. Na mocy tego samego rozporządzenia utworzono dwa inne departamenty – Departament Równości w Zdrowiu oraz Departament e-Zdrowia.
Zmiany organizacyjne w Ministerstwie Zdrowia. Powstaną nowe departamenty i stanowiska
Jakie są zadania Departamentu Opieki Koordynowanej?
Do podstawowych zadań Departamentu Opieki Koordynowanej należą:
- realizacja lub współudział w realizacji zadań z obszaru organizacji systemu opieki onkologicznej, w tym związanych z opracowywaniem i zmianami programu wieloletniego z obszaru onkologii, z wyłączeniem spraw będących w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
- obsługa administracyjna Krajowej Rady Onkologicznej i prowadzenie spraw dotyczących powoływania i odwoływania członków tej Rady;
- koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem projektów obwieszczeń w sprawie kluczowych zaleceń w zakresie diagnostyki onkologicznej i leczenia onkologicznego;
- koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem wskaźników oceny prowadzenia diagnostyki onkologicznej i leczenia onkologicznego rekomendowanych przez Krajową Radę Onkologiczną;
- realizacja lub współudział w realizacji zadań z obszaru organizacji systemu opieki kardiologicznej, w tym związanych z opracowywaniem i zmianami programu wieloletniego z obszaru kardiologii, z wyłączeniem spraw będących w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
- obsługa Pełnomocnika Ministra Zdrowia do spraw Narodowego Programu Chorób Układu Krążenia na lata 2022–2032 w zakresie realizacji jego zadań;
- obsługa administracyjna Krajowej Rady do spraw Kardiologii i prowadzenie spraw dotyczących powoływania i odwoływania członków tej Rady;
- koordynowanie spraw dotyczących rejestrów medycznych w obszarze onkologii i kardiologii, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów na prowadzenie rejestrów medycznych w obszarze onkologii i kardiologii;
- prowadzenie, we współpracy z Departamentem Lecznictwa, Departamentem Analiz i Strategii i Centrum e-Zdrowia, spraw dotyczących rejestrów medycznych, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
- współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w sprawach dotyczących planowania środków budżetowych i podziału na poszczególne zadania w programach wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii;
- prowadzenie, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, spraw związanych z procedurą wyłaniania realizatorów programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii;
- realizacja, zadań związanych z ewaluacją programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, niebędących programami inwestycyjnymi;
- występowanie z wnioskami o uruchomienie środków na realizację zadań programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, w zakresie umów zawieranych przez Ministra;
- zawieranie i monitorowanie realizacji oraz rozliczanie umów na zadania wynikające z programów wieloletnich z obszaru onkologii i kardiologii, z wyłączeniem umów na zadania, będące w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
- planowanie przeznaczenia środków w ramach realizacji umów, zawartych na programy wieloletnie z obszaru onkologii i kardiologii;
- przyjmowanie i akceptacja efektów realizacji powstałych w wyniku realizacji umów, o których mowa w pkt 15;
- realizacja, w zakresie właściwości merytorycznej, reform w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności;
- pełnienie funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze źródeł krajowych lub zagranicznych w zakresie zdefiniowanym w dokumentach programowych;
- współpraca z Departamentem Lecznictwa w zakresie rozwiązań organizacyjnych określających funkcjonowanie i rozwój opieki koordynowanej;
- inicjowanie i wspieranie wdrażania nowoczesnych technologii w sektorze zdrowia, z wyłączeniem technologii informacyjno-komunikacyjnych;
- inicjowanie i koordynowanie prac dotyczących przygotowywania projektów badań naukowych w medycynie oraz podejmowanie działań zmierzających do wdrożenia ich wyników;
- współpraca merytoryczna z instytutami badawczymi we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania w obszarze ochrony zdrowia stanowiącymi obszar działalności instytutu badawczego w zakresie:
- prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych,
- przystosowywania wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki,
- wdrażania wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
- monitorowanie realizacji perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej instytutów badawczych;
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów na realizację zadań przez państwowe instytuty badawcze nadzorowane przez Ministra, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi;
- współpraca merytoryczna z placówkami naukowymi niebędącymi instytutami badawczymi, a także z ekspertami w zakresie, o którym mowa w pkt 24;
- realizowanie zadań wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad Agencją Badań Medycznych w Warszawie.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS