A A+ A++

7 maja był pierwotnym terminem rozpoczęcia prac na linii kolejowej z Lubartowa do Parczewa. Termin ten musiał być jednak przełożony. Sprawdzamy, kiedy na torach pociągi zostaną zastąpione przez ekipy budowlane.

Wprowadzenie przerwy w ruchu pociągów na odcinku Lubartów Słowackiego – Parczew według pierwotnych założeń miało nastąpić 7 maja 2020 roku. Tak się jednak nie stało. Termin został odłożony z uwagi na konieczność zapewniania ciągłości kursowania pociągów towarowych z Lublina w kierunku północnym.

Rozpoczęcie prac modernizacyjnych na linii nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew planowane jest w II połowie 2020 roku. Zmiana terminu wynika z robót prowadzonych na linii nr 7 z Lublina do Warszawy, gdzie pomiędzy Lublinem a Dęblinem ruch odbywa się jednym torem. Po wznowieniu dwutorowego ruchu na tym odcinku i zwiększeniu przepustowości, planowane jest przystąpienie do prac na linii do Parczewa – informuje Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Według naszych informacji zamknięcie nastąpi nie wcześniej niż we wrześniu 2020 roku. Wakacyjny rozkład jazdy nie przewiduje bowiem zawieszania kursowania pociągów.

Jaki zakres prac?

Inwestycja obejmuje wymianę ponad 25 km toru na linii pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Zmodernizowane będą perony na 8 przystankach osobowych, na których pojawią się ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowoczesne oświetlenie. Powstaną także dwa nowe przystanki – Laski i Berejów.

Przebudowane zostaną także przejazdy kolejowe. Wpłynie to z pewnością na poprawę bezpieczeństwa. Zmodernizowanych zostanie 10 przejazdach kolejowo-drogowych, na których pojawi się samoczynna sygnalizacja przejazdowa. Zamontowane zostaną również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które umożliwią sprawniejszą obsługę przejeżdżających pociągów.

Zakres robót przewiduje także remont obiektów inżynieryjnych. Wśród nich jest most nad Wieprzem w Szczekarkowie. Istniejąca konstrukcja kratownicowa nie będzie jednak wymieniana. Zostanie wykonane jej wzmocnienie oraz zabezpieczenie antykorozyjne. Zakres inwestycji nie przewiduje demontażu istniejących przęseł.

Mimo, że obecnie prowadzony jest ruch pociągów, trwają już prace przygotowawcze niewymagające zamknięcia szlaku.

Obecnie na odcinku Lubartów – Parczew prowadzone są prace przygotowawcze, które nie mają wpływu na ruch pociągów. Trwają prace geodezyjne, wykonawca gromadzi materiały niezbędne do wykonania robót, na przykład podkłady oraz kruszywo – dodaje Karol Jakubowski.

Wartość całej inwestycji to około 80 mln złotych. Według Regulaminu Sieci PKP PLK na rozkład jazdy 2020/21 pociągi powinny wrócić na linię 9 kwietnia 2021 roku.

Nasz system wykrył, że Twoja przeglądarka najprawdopodobniej zablokowała wyświetlenie treści tego artykułu. Prosimy o wyłączenie w swojej przeglądarce dodatków takich jak AdBlock, uBlock itp dla tej strony. Dziękujemy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTak wygląda bajeczna wyspa Panglao na Filipinach, na której koronawirus uwięził Dawida i Adriana, dwóch nastolatków z Nawojowej
Następny artykułGTA 5 jeszcze dziś za darmo – Epic Games potwierdza. Wiedźmin 3 również może trafić do promocji