W Rzeszowie zaplanowano budowę trzech nowych kładek rowerowych. Kładkę przy moście Narutowicza oraz moście Karpackim buduje firma INTOP Tarnobrzeg. Koszt budowy pierwszej z nich to 3 841 611 zł, a drugiej – 4 388 230 zł.
Natomiast kładka przy moście Lwowskim to koszt 2 950 251 zł i zbuduje ją Intop Warszawa. Inwestycje miały być zakończone latem 2021 roku, jednak okazuje się, że dwie z nich mogą zostać oddane po terminie.
Kluczowe elementy z zagranicy wyhamowały budowę
Okazuje się, że wszystkiemu winne są opóźnione dostawy niezbędnych elementów, stąd wykonawca poprosił w przypadku kładki obok zapory (most Karpacki) oraz mostu Narutowicza o przedłużenie terminu prac. Przypomnijmy, że pierwotnie koniec budowy wszystkich kładek miał przypaść na 30 czerwca.
– Firma Intop Tarnobrzeg ma opóźnienia w ściągnięciu paneli pomostu z materiałów kompozytowych, które mają być zastosowanie na kładce przy moście Narutowicza. Są one sprowadzane z Holandii – mówi Artur Gernand z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wykonawca poprosił o przesunięcie terminu oddania kładki przy moście do 8 października.
Natomiast kwestia kładki przy moście Karpackim jest związana z podobnymi problemami. Tym razem wykonawca ma kłopot ze sprowadzeniem zza granicy przęseł z materiałów kompozytowych. Intop Tarnobrzeg chce przedłużyć budowę tej kładki do 11 września br.
– Argumentacja w obu przypadkach jest uzasadniona. Opóźnienia nie są z winy wykonawcy – mówi Artur Gernand.
Jedynie kładka przy moście Lwowskim ma zostać wykonana w terminie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS