rozwiń ›
Kia Sportage od lat cieszy się dużą popularnością na rynku. Piąta generacja koreańskiego modelu, która zadebiutowała w 2021 roku, tylko umocniła pozycję tego kompaktowego SUV-a.
Sportage w 2022 roku pod względem sprzedaży (ponad 11 tys. egz.) był nie tylko najczęściej wybieranym przez klientów modelem marki, lecz także zajął trzecią pozycję wśród najchętniej kupowanych samochodów w Polsce. Co więcej, do niego należała też pozycja lidera segmentu, a w Top10 za koreańskim modelem znalazły się m.in. Dacia Duster, Toyota RAV4 i Hyundai Tucson.
Kia Sportage PHEV, czyli co to za samochód?
Aktualna gama Sportage’a obejmuje benzynową wersję 1.6 T-GDI o mocy 150 KM z napędem na przód (FWD), miękkie hybrydy 1.6 T-GDI w wariantach o mocy 150 (FWD) lub 180 KM (FWD lub AWD), pełną hybrydę 1.6 T-GDI o mocy 230 KM (FWD lub AWD) oraz topową hybrydę plug-in 1.6 T-GDI o mocy 265 KM (AWD). Ta ostatnia z pakietem wyposażeniowym Business Line trafiła do naszego testu.
Stylistykę modeli koreańskiej marki chwaliliśmy już wielokrotnie i choć to oczywiście kwestia to gustu, to uważam, że najnowsza generacja Sportage’a może uchodzić za jednego z najładniejszych SUV-ów w tej klasie. Kia podkreśla, że design auta opiera się na filozofii “przeciwieństw, które się przyciągają” i z pewnością przyciąganie wzroku oraz zwracanie na siebie uwagi model ten opanował w stopniu doskonałym. Sylwetka Sportage’a jest bardzo zgrabna i wyróżnia się na tle konkurentów. Charakterystyczny układ pasa przedniego z wygiętymi w bumerang światłami LED do jazdy dziennej oraz chromowane wstawki w zderzakach i listwach progowych w połączeniu z błyszczącym czarnym lakierem atrapy i nadkoli dodają nadwoziu szlachetnej elegancji, a tylny spoiler dachowy i 19-calowe alufelgi wzmacniają dynamiczną aparycję.
Kia Sportage PHEV
/
dziennik.pl
/
Rafał Sękalski
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS