Popularna amerykańska sieć restauracji KFC przeprowadziła w Chinach promocję z okazji 35 rocznicy obecności w tym państwie. Ta okazała się być bardzo udana – ale teraz mogą mieć przez nią kłopoty.
Z okazji 35-lecia w Chinach firma Yum China, która prowadzi tamtejsze restauracje KFC, nawiązała współpracę z popularnym producentem zabawek Pop Mart, znanym głównie z tzw. mystery boxes – czyli zabawek, które są wkładane do pudełek losowo i można je obejrzeć dopiero po zakupie. W ramach tej promocji do niektórych zestawów sprzedawanych w chińskim KFC dołączono niezwykle popularne w tym kraju plastikowe figurki zwane Dimoo.
KFC China’s Dimoo ‘blind boxes’ under fire as toy promotion fuels frenzy of wastefulness, overspending pic.twitter.com/qMuqerevng
— jobadvisor.link (@JobadvisorL) January 13, 2022
Figurki te są w Chinach niezwykle popularne wśród kolekcjonerów, a te dołączane do produktów KFC były niedostępne nigdzie indziej. Ich promocja okazała się więc wielkim sukcesem i klienci rzucili się na objęte nią dania. Teraz jednak okazuje się, że sukces mógł być wręcz zbyt duży. Państwowa organizacja Stowarzyszenie Chińskich Konsumentów wezwała bowiem do jej bojkotu.
Zdaniem przedstawicieli Stowarzyszenia KFC tą promocją zachęcała konsumentów do „do nieracjonalnego i nadmiernego kupowania zestawów dań, co sprzeciwia się porządkowi publicznemu, dobrym zwyczajom i duchowi prawa”. Okazało się bowiem, że klienci tak bardzo chcieli zdobyć te figurki, że często kupowane w tym celu jedzenie lądowało od razu w koszu na śmieci. Rekordzista kupił naraz ponad sto zestawów, płacąc za to ponad 10 tysięcy juanów (ponad 6 tysięcy złotych).
Marnowanie jedzenia to w Chinach bardzo drażliwy temat. Państwo to pod rządami komunistów zmagało się bowiem z klęskami głodu, które przyniosły ogromną ilość ofiar śmiertelnych. Obawa o to, że czeka ich kolejna, zaczęła się podczas pandemii. W zeszłym roku komuniści przeprowadzili nawet zakrojoną na szeroką skalę „Kampanię czystych talerzy”, w której wzywali obywateli do tego, żeby nie marnowali żywności i nie kupowali jej więcej niż są w stanie zjeść.
Źródło: Stefczyk.info na podst. BBC Autor: WM
Fot.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS