A A+ A++

Kawasaki Z900 od lat jest jednym z symboli mocnego nakeda o nowoczesnym i zdecydowanym wizerunku. Wersja na rok modelowy 2020 oprócz kolejnej ewolucji w stylistyce otrzymała szereg nowych elementów wyposażenia, takich jak tryby jazdy, kontrola trakcji, oświetlenie LED i kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT z łącznością Bluetooth. 

Kawasaki stawia nie niuestanny rozwój, dzięki któremu nowe Z900 znów jest liderem w klasie średnich nakedów. Motocykle z Akashi budowane są według filozofii Sugomi, która zakłada harmonijne i równoczesne ulepszanie mechaniki, elektroniki oraz stylistyki. Za każdą zmianą we wnętrzu motocykla musi iść zmiana wyglądu zewnętrznego, przy zachowaniu określonego charakteru.

NAS Analytics TAG

Kawasaki Z900 z roku modelowego 2020 wygląda jeszcze bardziej agresywnie i zdecydowanie, przy jednoczesnej dbałości o jakość każdego szczegółu. Na początku zwraca uwagę głównie nowe oświetlenie. Lampy o zmienionym kształcie świecą teraz w technologii LED, a tylna przyjęła formę efektownej, czerwonej litery Z. Nowy jest również zbiornik paliwa, a kratownicowa rama jest jeszcze lepiej wyeksponowana. 

Moc i kontrola

Silnik napędzający nowe Z900 to znana z poprzednika, chłodzona cieczą 4-cylindrowa jednostka rzędowa, generująca 125 KM mocy oraz 98,6 Nm momentu obrotowego. Została ona jednak przystosowana do nowej normy Euro 5, a jej praca jest teraz wyraźnie gładsza. Główną zaletą tego silnika, oprócz niezwykłej dynamiki, jest bardzo szeroki zakres użytecznych obrotów oraz znakomita elastyczność. Równie ważne jest rasowe i przyciągające uwagę brzmienie już na fabrycznym układzie wydechowym. Decydując się jednak na akcesoryjny tłumik można wymienić samą końcówkę.

Kawasaki Z900 wyposażone jest w podwójną przepustnicę, optymalizującą reakcję na gaz, a kierowca zyskał możliwość skorzystania z jednego z czterech trybów jazdy: Sport, Road, Rain oraz Rider, ustawianego indywidualnie. Dodatkowo można wybrać jeden z dwóch trybów mocy – pełnego lub niskiego, przydatnego w ciężkich warunkach pogodowych i na mokrej nawierzchni. Układ ten ściśle współpracuje z 3-poziomową kontrolą trakcji KTRC, która dba o doskonałą przyczepność w każdych warunkach. Model ten wyposażony jest ponadto w sprzęgło antyhoppingowe. 

Król zakrętów

Nowe Kawasaki Z900 waży 212 kg, jednak dzięki doskonałemu rozkładowi masy sprawia wrażenie dużo lżejszego. Świetnie się prowadzi i chętnie wchodzi w ciasne łuki, dając jednocześnie duży margines bezpieczeństwa. Zarówno przedni teleskop, jak i centralny amortyzator w układzie Back-Link mają regulację napięcia wstępnego sprężyny. Hamulce są ostre, ale łatwe w dozowaniu, a nad całością czuwa układ ABS, który włącza się tylko tam, gdzie jest naprawdę potrzebny. Motocykl jest fabrycznie wyposażony w bardzo dobre opony Dunlop Sportmax Roadsport 2, które zapewniają pewne i bezpieczne prowadzenie na każdej drodze, a jednocześnie pozwalają na dozę kontrolowanego szaleństwa. 

Nowocześnie i czytelnie

Bardzo ważnym elementem nowego Kawasaki Z900 jest kolorowy wyświetlacz TFT. Jest on bardzo estetyczny i czytelny oraz skutecznie przekazuje dużą ilość informacji. Układ kolorów, dzienny lub nocny, może być w każdej chwili zmieniony przez użytkownika. Cały moduł wyposażony jest w łączność bluetooth, dzięki czemu za pomocą smartfona można dokonywać zmiany ustawień, a korzystając z aplikacji Rideology śledzić interesujące nas parametry pracy maszyny oraz zapisywać przejechane trasy. 

Kawasaki Z900 2020 jest motocyklem, który daje pełną satysfakcję zarówno doświadczonym kierowcom, jak i tym, którzy dopiero wchodzą do świata dużych i mocnych nakedów. Model ten dostępny jest w czterech kolorach: Metallic Graphite Gray / Metallic Spark Black, Candy Lime Green / Metallic Spark Black, Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black oraz Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black. 

Cena maszyny to 41900 zł i jest ona już dostępna w szerokiej sieci sprzedaży marki Kawasaki. Motocykl ten jest ponadto w standardzie objęty wydłużoną, aż 4-letnią gwarancją. Więcej informacji i szczegółów o nowym Z900 znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej Kawasaki Polska.

Dane techniczne

silnik: 4-cylindrowy, rzędowy DOHC, 16-zaworowy
pojemność skokowa: 948 cm3
średnica x skok tłoka: 73,4 x 56 mm
moc: 125 KM przy 9500 obr/min
moment obrotowy: 98,6 Nm przy 7700 obr/min
system paliwowy: wtrysk 4×36 mm
system chłodzenia: ciecz
smarowanie: wymuszone, mokra miska olejowa
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
sprzęgło: wielotarczowe, mokre
przeniesienie napędu: łańcuch
rama:  kratownicowa, stalowa
zawieszenie przednie: widelec odwrócony, średnica goleni 41 mm, skok 120 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienie odbicia
zawieszenie tylne: amortyzator centralny Backlink, skok 140 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienie odbicia
hamulec przedni: 2 tarcze półpływające 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS
hamulec tylny: tarcza 250 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS
opona przednia: 120/70ZR17M/C (58W)
opona tylna: 180/55ZR17M/C (73W)
systemy dodatkowe: ABS, wyświetlacz TFT z bluetooth, kontrola trakcji, tryby mocy, tryby jazdy
długość/szerokość/wysokość: 2070 x 825 x 1080 mm
rozstaw osi: 1455 mm
prześwit: 145 mm
masa: 212 kg
wysokość siedzenia: 820 mm
zbiornik paliwa: 17 l
normy emisyjne: Euro 5
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNasi włodarze na Zamku Książęcym
Następny artykułWielkopolscy radni przyjmą Samorządową Kartę Praw Rodzin? Projekt trafił do komisji