Kawasaki Z900 od lat jest jednym z symboli mocnego nakeda o nowoczesnym i zdecydowanym wizerunku. Wersja na rok modelowy 2020 oprócz kolejnej ewolucji w stylistyce otrzymała szereg nowych elementów wyposażenia, takich jak tryby jazdy, kontrola trakcji, oświetlenie LED i kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT z łącznością Bluetooth.
Kawasaki stawia nie niuestanny rozwój, dzięki któremu nowe Z900 znów jest liderem w klasie średnich nakedów. Motocykle z Akashi budowane są według filozofii Sugomi, która zakłada harmonijne i równoczesne ulepszanie mechaniki, elektroniki oraz stylistyki. Za każdą zmianą we wnętrzu motocykla musi iść zmiana wyglądu zewnętrznego, przy zachowaniu określonego charakteru.
Kawasaki Z900 z roku modelowego 2020 wygląda jeszcze bardziej agresywnie i zdecydowanie, przy jednoczesnej dbałości o jakość każdego szczegółu. Na początku zwraca uwagę głównie nowe oświetlenie. Lampy o zmienionym kształcie świecą teraz w technologii LED, a tylna przyjęła formę efektownej, czerwonej litery Z. Nowy jest również zbiornik paliwa, a kratownicowa rama jest jeszcze lepiej wyeksponowana.
Moc i kontrola
Silnik napędzający nowe Z900 to znana z poprzednika, chłodzona cieczą 4-cylindrowa jednostka rzędowa, generująca 125 KM mocy oraz 98,6 Nm momentu obrotowego. Została ona jednak przystosowana do nowej normy Euro 5, a jej praca jest teraz wyraźnie gładsza. Główną zaletą tego silnika, oprócz niezwykłej dynamiki, jest bardzo szeroki zakres użytecznych obrotów oraz znakomita elastyczność. Równie ważne jest rasowe i przyciągające uwagę brzmienie już na fabrycznym układzie wydechowym. Decydując się jednak na akcesoryjny tłumik można wymienić samą końcówkę.
Kawasaki Z900 wyposażone jest w podwójną przepustnicę, optymalizującą reakcję na gaz, a kierowca zyskał możliwość skorzystania z jednego z czterech trybów jazdy: Sport, Road, Rain oraz Rider, ustawianego indywidualnie. Dodatkowo można wybrać jeden z dwóch trybów mocy – pełnego lub niskiego, przydatnego w ciężkich warunkach pogodowych i na mokrej nawierzchni. Układ ten ściśle współpracuje z 3-poziomową kontrolą trakcji KTRC, która dba o doskonałą przyczepność w każdych warunkach. Model ten wyposażony jest ponadto w sprzęgło antyhoppingowe.
Król zakrętów
Nowe Kawasaki Z900 waży 212 kg, jednak dzięki doskonałemu rozkładowi masy sprawia wrażenie dużo lżejszego. Świetnie się prowadzi i chętnie wchodzi w ciasne łuki, dając jednocześnie duży margines bezpieczeństwa. Zarówno przedni teleskop, jak i centralny amortyzator w układzie Back-Link mają regulację napięcia wstępnego sprężyny. Hamulce są ostre, ale łatwe w dozowaniu, a nad całością czuwa układ ABS, który włącza się tylko tam, gdzie jest naprawdę potrzebny. Motocykl jest fabrycznie wyposażony w bardzo dobre opony Dunlop Sportmax Roadsport 2, które zapewniają pewne i bezpieczne prowadzenie na każdej drodze, a jednocześnie pozwalają na dozę kontrolowanego szaleństwa.
Nowocześnie i czytelnie
Bardzo ważnym elementem nowego Kawasaki Z900 jest kolorowy wyświetlacz TFT. Jest on bardzo estetyczny i czytelny oraz skutecznie przekazuje dużą ilość informacji. Układ kolorów, dzienny lub nocny, może być w każdej chwili zmieniony przez użytkownika. Cały moduł wyposażony jest w łączność bluetooth, dzięki czemu za pomocą smartfona można dokonywać zmiany ustawień, a korzystając z aplikacji Rideology śledzić interesujące nas parametry pracy maszyny oraz zapisywać przejechane trasy.
Kawasaki Z900 2020 jest motocyklem, który daje pełną satysfakcję zarówno doświadczonym kierowcom, jak i tym, którzy dopiero wchodzą do świata dużych i mocnych nakedów. Model ten dostępny jest w czterech kolorach: Metallic Graphite Gray / Metallic Spark Black, Candy Lime Green / Metallic Spark Black, Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black oraz Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black.
Cena maszyny to 41900 zł i jest ona już dostępna w szerokiej sieci sprzedaży marki Kawasaki. Motocykl ten jest ponadto w standardzie objęty wydłużoną, aż 4-letnią gwarancją. Więcej informacji i szczegółów o nowym Z900 znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej Kawasaki Polska.
Dane techniczne
silnik: | 4-cylindrowy, rzędowy DOHC, 16-zaworowy |
pojemność skokowa: | 948 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 73,4 x 56 mm |
moc: | 125 KM przy 9500 obr/min |
moment obrotowy: | 98,6 Nm przy 7700 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk 4×36 mm |
system chłodzenia: | ciecz |
smarowanie: | wymuszone, mokra miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
rama: | kratownicowa, stalowa |
zawieszenie przednie: | widelec odwrócony, średnica goleni 41 mm, skok 120 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienie odbicia |
zawieszenie tylne: | amortyzator centralny Backlink, skok 140 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienie odbicia |
hamulec przedni: | 2 tarcze półpływające 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski, ABS |
hamulec tylny: | tarcza 250 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS |
opona przednia: | 120/70ZR17M/C (58W) |
opona tylna: | 180/55ZR17M/C (73W) |
systemy dodatkowe: | ABS, wyświetlacz TFT z bluetooth, kontrola trakcji, tryby mocy, tryby jazdy |
długość/szerokość/wysokość: | 2070 x 825 x 1080 mm |
rozstaw osi: | 1455 mm |
prześwit: | 145 mm |
masa: | 212 kg |
wysokość siedzenia: | 820 mm |
zbiornik paliwa: | 17 l |
normy emisyjne: | Euro 5 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS