A A+ A++

Trójkołowe motocykle i skutery z parą kół z przodu mają właśnie swoje pięć minut, do rywalizacji z udanymi konstrukcjami Yamahy i Piaggio postanowiło więc dołączyć Kawasaki. Złożone przez Japończyków dokumenty patentowe pokazują ciekawe rozwiązanie przedniego zawieszenia.

System zaproponowany przez Kawasaki nie będzie posiadał tradycyjnych teleskopów, które znajdziemy chociażby we flagowej Yamasze Niken. Przednie zawieszenie oparte będzie na poziomych łącznikach i centralnym amortyzatorze. Choć pozornie układ ten jest bardziej skomplikowany i zawiera więcej elementów, według jego konstruktorów finalnie ma być lżejszy od typowego widelca.

NAS Analytics TAG

Trójkołowiec Kawasaki będzie się oczywiście przechylał w zakrętach, choć oba przednie koła mają sztywne połączenie. Przechył będzie więc uzyskiwany poprzez unoszenie jednego względem drugiego – widać to na rysunkach dołączonych do dokumentacji patentowej. 

Jest to na razie bardzo wczesny projekt i nie wiadomo kiedy, i czy w ogóle wejdzie do produkcji. Segment trójkołowych motocykli z możliwością przechyłu wydaje się póki co bardzo obiecujący, ale równie dobrze może podzielić los innych modnych wynalazków i zniknąć z rynku tak szybko, jak się pojawił.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOszukał ludzi na ponad pięćset tysięcy złotych. Grozi mu osiem lat więzienia
Następny artykułSkoda wjechała w tył audi