A A+ A++

Odcinek Terranova to jeden z największych klasyków rundy na śródziemnomorskiej wyspie. Używany jest niemal od samego powstania rajdu. Już na początku próby – liczącej tylko niespełna 8,5 km – znajduje się łącznik asfaltowy, a tuż po nim bardzo duża hopa. Na końcu oesu wykorzystano powracające po kilku latach techniczne spadanie wiodące między skałami. Tuż przed metą czeka błotna przeprawa.

Próbę – przerwaną na kilka minut ze względów bezpieczeństwa – zapisali na swoje konto Katsuta i Johnston. Japońsko-brytyjski duet o 1,1 s wyprzedził Daniego Sordo i Candido Carrerę. Oesowe podium skompletowali Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe [+1,4 s].

– Początek oesu jest fajny, ale potem jest kilka zniszczonych sekcji. Sporo błota, trochę jak na Safari. Wszystko OK – przekazał Katsuta.

– Czekaliśmy sporo na starcie, ale trzeba ryzykować, żeby być w grze. Fajny oes. Jestem zadowolony z samochodu – powiedział Sordo.

– Nie, nie byliśmy na limicie. Znam ten odcinek, więc mogłem bardziej zaufać samochodowi. W koleinach czuję się pewniej – opowiadał Neuville.

Poza trójką znaleźli się Pierre-Louis Loubet i Nicolas Gilsoul [+2,5 s]. Esapekka Lappi i Janne Ferm uzyskali piąty wynik [+2,7 s], o 0,4 s wyprzedzając Otta Tanaka i Martina Jarveoję. Zwycięzcy pierwszego dzisiejszego oesu: Sebastien Ogier i Vincent Landais stracili do Katsuty 3,5 s.

– Wszystko w porządku. Nie idealnie, byłem miejscami zbyt ostrożny, ale poza tym w porządku – mówił Loubet.

– Niektóre sekcje stają się czystsze, a z kolei końcówka jest coraz gorsza. Czy dbałem o opony? Nie bardzo – śmiał się Lappi.

– Nie było źle. Warunki są stabilne, choć wymagające. Sporo luźnego szutru – meldował Tanak.

– Jest kilka zniszczonych sekcji, więc starałem się być ostrożny. Poza tym w porządku – zapewnił Ogier.

Stawkę fabrycznych samochodów Rally1 zamknęli Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen [+5,1 s] oraz Elfyn Evans i Scott Martin [+5,2 s].

– Było w porządku, chociaż jeśli chodzi o tempo, będzie tu trudniej utrzymać się z pozostałymi. Wszyscy znają ten odcinek. Nam nie było bardzo ciężko, ale inni będą mieli łatwiej – przekazał Rovanpera.

– Początek był całkiem fajny, ale końcówka jest zupełnie przeciwna – powiedział Evans.

W klasyfikacji generalnej na czele jest Lappi. Ogier traci 0,4 s. Katsuta awansował na podium [+2,8 s]. Neuville jest czwarty [+4,7 s], a Loubet piąty [+4,9 s].

Oliver Solberg i Elliott Edmondson – dotychczasowi liderzy WRC 2 – wjechali na metę próby z uszkodzonym zawieszeniem Skody. Część amortyzatora wyszła przez maskę. 

– Nie wiem. Po prostu zahamowałem do lewego zakrętu i puściło. W nic nie uderzyłem – przekonywał Solberg.

Najlepsi w tej kategorii byli Teemu Suninen i Mikko Markkula. Jedynie 0,1 stracili Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen, nowi liderzy WRC 2. Trójkę uzupełnili Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+2,8 s].

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk uzyskali tym razem ósmy czas [+7,5 s]. Po oesie pozostają na piątej pozycji, pierwszej wśród Challengerów. Druga wspierana przez PKN ORLEN polska załoga: Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak straciła do Suninena 11,5 s. W podsumowaniu należy do nich dziewiąta pozycja. Daniel Chwist i Kamil Heller jechali od najszybszego o 51,8 s dłużej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrwa budowa przedszkola w Twardogórze
Następny artykułНе лише F-16: у Зеленського розкрили склад “коаліції винищувачів” для України