Jak mówią zawodnicy, trwa jeden z najtrudniejszych asfaltowych rajdów mistrzostw świata ostatnich lat. Debiutujący w kalendarzu WRC Rajd Europy Centralnej to niezwykłe widowisko, rozgrywane na trudnych odcinkach specjalnych w Czechach, Niemczech i Austrii. W zawodach bardzo dobrze spisują się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Reprezentanci ORLEN Rally Team na koniec sobotniego etapu awansowali do czołowej trójki WRC2 Challenger (dla załóg niefabrycznych), wskakując jednocześnie na czwarte miejsce w klasyfikacji WRC2!
Popołudniowa pętla była ruletką oponiarską. Choć odcinki specjalne już przesychały, nad trasą nadal wisiało widmo opadów deszczu. Na drogach zalegało sporo błota, co przy niskich temperaturach powodowało, że było bardzo ślisko. W takich warunkach bardzo dobrze radzili sobie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy od początku rajdu utrzymują wysokie i stabilne tempo. Dzięki takiej jeździe awansowali na koniec dnia do czołowej czwórki WRC2 oraz na wirtualne podium WRC2 Challenger dla załóg niefabrycznych.
– Kolejny, długi dzień Rajdu Europy Centralnej za nami. Warunki były trudne, ale spodziewaliśmy się tego. Zajmujemy trzecie miejsce w WRC2 Challenger i czwarte w WRC2. Cieszę się. Myślę, że to jest to, na co nas w tej chwili stać. W naszej klasie wystartowało prawie 30 załóg, więc jak na pierwszy start tym samochodem na asfalcie, nie jest źle. Przed nami jeszcze jeden dzień. Sytuacja wydaje się dosyć poukładana w WRC2, więc nie widzę sensu, żeby mocno ryzykować, ale na pewno też nie chcę jechać zbyt wolno. Może czegoś się nauczę, jeśli chodzi o setup tego samochodu, co przyda się jeszcze w tym roku. Wiedziałem, że na trasie i w serwisie będzie bardzo dużo kibiców, również z Polski, ale to, co zobaczyłem, przerosło moje oczekiwania. Trudno opisać słowami to, co czuję, widząc tyle flag i tylu kibiców w naszych ubraniach fanklubowych. To jest coś, co sprawia, że czasami ta noga jest cięższa na gazie, nawet w tak trudnych warunkach – powiedział Kajetan Kajetanowicz, zawodnik ORLEN Rally Team.
Finałowy etap Rajdu Europy Centralnej stanowią cztery odcinki specjalne, OS 15 i 17 Böhmerwald (17,25 km, start o godzinie 8:15 i 10:33) oraz OS 16 i 18 Passauer Land (16,37 km, godz. 9:35 i 12:15). Ostatnia próba dnia będzie rozgrywana jako dodatkowo punktowany Power Stage.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS