W Poznaniu pierwsi mieszkańcy skorzystali już z prostszej procedury.
– Jest wszystko jakby na komputerze, podpisy elektroniczne itd. Urzędniczka najpierw wpisała moje dane w komputer, później na ekranie sprawdzałam moje dane, czy one się wszystkie zgadzają. Składałam również na tym ekranie podpis. Już nie trzeba papierowych wypełniać wniosków. Numerki pobieramy, jak zawsze do tej pory i jeszcze lepiej, bo nie trzeba nic wypełniać. – Wszystko wypełnia pan lub pani w środku za nas, więc to jest idealne rozwiązanie. Wcześniej nie można było pobrać wniosku przez internet, trzeba było tutaj przyjechać, a my jesteśmy spod Poznania, więc to było kłopotliwe. – Jestem bardzo ciekawa, jak to teraz pójdzie, zwłaszcza z dwójką maluchów. – Nie miałam takiej wiedzy, że nie trzeba wypełniać wniosku, to bardzo się cieszę
– mówili mieszkańcy.
Te udogodnienia są związane z uruchomieniem Rejestru Dokumentów Paszportowych. Zastąpił on centralną i lokalne ewidencje tych dokumentów.
Razem z rejestrem wchodzą e-usługi takie, jak weryfikacja ważności paszportu czy zgłoszenie utraty dokumentu, co będzie się wiązać z jego automatycznym unieważnieniem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS