Limanowa. W sierpniu odbyło się posiedzenie zespołu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych w oddziale GDDKiA w Krakowie. Podczas spotkania, w którym uczestniczyli przedstawiciele lokalnych samorządów oraz zarządców dróg powiatowych i wojewódzkich, dokonano wyboru preferowanego wariantu przebiegu obwodnicy Limanowej w ciągu dróg krajowych nr 28.
– Jako preferowany do realizacji został wybrany wariant W1A, ale we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej zostaną wskazane jeszcze dwa alternatywne warianty – mówi Iwona Mikrut z małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wariant W1A to zmodyfikowany przebieg z wariantu W1. Różnica polega na tym, że włączenie do obwodnicy z istniejącej drogi krajowej nr 28 zlokalizowane będzie bliżej ronda w Limanowej-Sowlinach, tak aby zbliżyć obwodnicę do drogi wojewódzkiej nr 965. Zdaniem projektantów, dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest bliskość ulicy Kamiennej, którą w przyszłości władze miasta zamierzają przebudować, aby stworzyć dogodny przejazd do centrum od strony Łososiny Górnej i znajdujących się obok miejscowości.
Jak się dowiedzieliśmy, teraz projektanci mają nanieść zgłoszone drobne poprawki, a następnie warianty zostaną przedstawione jeszcze we wrześniu na posiedzenie poszerzonej komisji, z udziałem przedstawicieli centrali GDDKiA i ministerstwa.
– Jeżeli na tej komisji ustalenia zostaną podtrzymane, to we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej wariant W1A zostanie wskazany jako preferowany – dodaje Iwona Mikrut. Wniosek ma zostać złożony w tym roku – prawdopodobnie w listopadzie.
DŚU wskaże wariant do realizacji. Po tym powstanie bardziej szczegółowy dokument – koncepcja programowa – zawierający dokładne informacje m.in. na temat rozwiązań inżynierskich.
Dopiero po tym etapie zostanie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za projekt budowlany, jak i zrealizowanie samych robót. Rozpisanie przetargu przewidziane jest na przełomie 2024 i 2025 roku.
Do GDDKiA już blisko tydzień temu wystąpiliśmy o graficzne opracowanie preferowanego wariantu; dotąd nie otrzymaliśmy mapy przebiegu także od firmy, która pracuje nad projektem, mimo iż przebieg trasy powinien być opublikowany na stronie poświęconej limanowskiej obwodnicy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS