A A+ A++

Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego realizuje projekt „Cyfrowe Podlaskie”. W ramach niniejszego projektu odbędą się szkolenia na temat „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”.

Aktualna sytuacja epidemiczna spowodowała znaczący wzrost zainteresowania e-Usługami publicznymi. Szczególnie popularne stało się załatwianie spraw urzędowych przy wykorzystaniu Internetu, i co ciekawe wiele instytucji publicznych odpowiedziało na aktualne potrzeby i udostępniło mieszkańcom narzędzia do takiej komunikacji.

Obecnie coraz więcej spraw można załatwić praktycznie nie wychodząc z domu. Niestety, w dalszym ciągu wiele osób nie wie, jakie narzędzia zostały przekazane w użytkowanie mieszkańcom i w jaki sposób skutecznie z nich korzystać.

Reagując na tę potrzebę, Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przygotował szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”, którego tematyka obejmuje wskazane zagadnienia.

Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?

Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie”. Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.

Ile trwa szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?

Całość trwa 8 godzin lekcyjnych i realizowane jest w dobie pandemii, w formie 2 zdalnych sesji, w terminach dogodnych dla uczestników: rano, po południu, ew. w weekendy.

Zapisy na szkolenia prowadzone są poprzez stronę internetową https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/

Zagadnienia – o czym dowiesz się na szkoleniu „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?

  1. Jak znaleźć akty prawne i wzory dokumentów administracji publicznej?
  2. Gdzie szukać aktów prawa miejscowego i co to jest BIP?
  3. Gdzie szukać informacji o usługach administracji publicznej? Jakie portale umożliwiają świadczenie usług administracji publicznej drogą elektroniczną (na poziomie kraju, regionu i gminy)?
  4. Jakie sprawy w urzędach można zrealizować drogą elektroniczną?
  5. Jak wysłać pismo do urzędu?
  6. Jak podpisywać dokumenty? Podpisać dokument Worda, xls , czy skan? Jakie elementy powinno zawierać pismo podpisywane podpisem elektronicznym?
  7. Jak sprawdzić poprawność podpisu elektronicznego?
  8. Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny i kiedy jest niezbędny?
  9. Co to jest Profil Zaufany i jak go uzyskać?
  10. Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) i jak z niej korzystać? Jak i gdzie znaleźć adres ESP?
  11. Skąd wiadomo, czy i kiedy pismo zostało do urzędu dostarczone, co oznaczają tajemnicze skróty UPO, UPP, UPD?
  12. Czy i jak można śledzić przebieg sprawy?
  13. Jak zarejestrować się do lekarza przez Internet?
  14. Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (w komputerze, smartfonie)?
  15. Przypadki nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i ich konsekwencje.
  16. Dlaczego i w jaki sposób chronić prywatność  w Internecie?
  17. Dlaczego i w jaki sposób unikać mowy nienawiści?
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFundusz Odbudowy. Niemiecki Trybunał Konstytucyjny wydał zgodę
Następny artykułWyniki głosowania XXXVIII Sesji Rady Powiatu Sokólskiego w dniu 14 kwietnia 2021 r.