12 proc. właścicieli ograniczyło działalność swojej firmy w
Polsce, a co dziesiąty – także za granicą. Warto również zwrócić uwagę, że w
przeciwieństwie do średnich i dużych firm, najmniejsze przedsiębiorstwa
najrzadziej decydowały się na przeniesienie działalności do internetu – zrobiło
tak zaledwie 4 proc. z nich. Dla porównania, taki krok podjęło 17 proc.
przedsiębiorstw średniej wielkości oraz 21 proc. największych firm.
– Jak wynika z naszego badania, zdaniem 27 proc. przedsiębiorców,
żadne z podejmowanych przez nich w ostatnich dwóch latach wysiłków nie
przyniosły efektów, a sytuacja firmy nie uległa poprawie lub wręcz się
pogorszyła. Są jednak właściciele firm, którzy dostrzegają pozytywne skutki
swoich działań w ostatnich dwóch latach. 16 proc. uważa, że to inwestycje oraz
rozszerzenie działalności, pozytywnie wpłynęły na rozwój przedsiębiorstwa, 15 proc.
jest zdania, że pomogło im zwiększenie popytu na produkty i usługi oraz
pozyskanie nowych klientów i rynków. Co 10. firmie rozwój ułatwiły dotacje
rządowe i unijne oraz dofinansowania zewnętrzne – wylicza Adam Dwulecki, prezes
zarządu Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group. – To, czego potrzebują dziś
firmy, to stabilizacja i możliwość przewidzenia najbliższej przyszłości – dodaje.
Z badania Wienera wynika, że wielkość firmy wpływa również na
plany przedsiębiorstw na najbliższy rok. Największe firmy w większości planują
skupić się w tym roku na rozwoju (88 proc.) i poszerzeniu swojej oferty
produktów bądź usług (80 proc.), natomiast dla najmniejszych podstawowym celem
jest przetrwanie na rynku (83 proc.).
Duże firmy (zatrudniające ponad 50
pracowników) mają na ten rok ambitne plany: 67 proc. właścicieli chce wdrożyć
nowe rozwiązania technologiczne, a 62 proc. chce poszerzyć obszar działalności
w Polsce. Ponadto, 37 proc. ma … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS