W 2023 r. zarejestrowano 1 903 054 samochody w Wielkiej Brytanii, która od początku 2020 r. nie jest już częścią UE. Dla porównania w roku poprzednim było to “tylko” 1 614 063 nowych rejestracji, w 2021 r. – 1 647 181. Wahania polityczne wokół wyjścia z Unii Europejskiej i transformacji w kierunku elektromobilności spowodowały, że od 2017 roku chęć zakupów w Wielkiej Brytanii z roku na rok spadła. Pandemia dobiła brytyjski rynek, odnotowano najniższą ilość nowych rejestracji w ciągu 18 lat – zaledwie 1,59 mln rejestracji nowych aut. Teraz rynek motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii zaczyna się odbijać od dna.
Czytaj więcej
Jakie auta kupują Norwegowie. Top 10 w 2023 roku
Norwegia wraz z Chinami są uważane za rynki, na których elektryfikacja zadomowiła się na dobre. Norwegię można spokojnie nazwać europejskim rynkiem testowym nowych samochodów elektrycznych. Sprawdzamy jakie nowe samochody kupują Norwegowie.
Sprzedaż aut elektrycznych (BEV) osiągnął rekordowy poziom – 314 687 nowych rejestracji i wzrost o prawie 50 000 sztuk. W 2023 r. na drogi wyjechało więcej elektryków niż w latach 2020 i 2021 razem wziętych. Rząd brytyjski ustalił stały limit pojazdów o zerowej emisji (ZEV) na rok 2024. Zasada ta stanowi, że 22 procent wszystkich nowych samochodów osobowych i 10 procent wszystkich nowych samochodów dostawczych musi być bezemisyjnych. Wskaźnik ten będzie stopniowo zwiększany, aż w 2030 r. osiągnie poziom 80 proc., zanim w 2035 r. wszystkie sprzedawane nowe samochody będą musiały być bezemisyjne.
Ford Puma strącił z podium Nissana Qashqaia
W 2023 r. odsetek aut z silnikiem diesla spadł drastycznie z 82 981 zarejestrowanych samochodów do 71 501 sztuk (-13,8 procent). Wzrosła za liczba rejestracji samochodów napędzanych benzyną. Z 682 472 egz. do 774 484 sztuk (+13,5 proc.). W pierwszej dziesiątce zestawienia w 2023 roku nie jest już liderem … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS