A A+ A++

SUV-y to auta, które od wielu lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Ceni się w nich łatwiejszy dostęp do kabiny, lepszą widoczność wynikającą z podwyższonej pozycji, a także większe możliwości terenowe, czy dostępne w niektórych modelach napędy 4×4. Nie dziwi zatem, że na rynku samochodów używanych wciąż stanowią one wyraźną większość. Poniżej prezentujemy pięć naszym zdaniem najciekawszych modeli typu SUV w cenie do 50 tys. zł.

SUV-y czy też crossovery (do tych drugich zaliczamy raczej auta, które nie mogą być wyposażone w napęd 4×4, a ich charakter jest typowo miejski) mają dziś w swoich salonach praktycznie wszyscy popularni producenci, a nawet marki, które jeszcze do niedawna o produkcję SUV-a nikt by nie podejrzewał. Działa tu zasada “nasz klient, nasz pan” – skoro moda na SUV-y opanowała świat, to trzeba się do niej dopasować. W naszym zestawieniu prezentujemy auta o różnych charakterach, wielkościach i możliwościach, ale wszystkie łączy podwyższone nadwozie oraz fakt, że kosztują maksymalnie 50 tys. zł. Dolny limit ustaliliśmy na 30 tys. zł, bo większość aut poniżej tej sumy to wątpliwej jakości propozycje, często z dużymi przebiegami i w kiepskim stanie technicznym. Zaczynamy!

Peugeot 2008 – francuski crossover na każdą okazję

Zaprezentowany w 2018 roku Peugeot 2008 miał być odpowiedzią francuskiego producenta na rosnące zainteresowanie crossoverami segmentu B. Jednocześnie miał utrzeć nosa popularnym w swoim czasie konkurentom, jak Nissan Juke i Opel Mokka. Z biegiem czasu auto zyskało wiele dobrych opinii wśród kierowców, którzy docenili jego przestronność, komfort prowadzenia, a także stosunkowo oszczędne jednostki napędowe.

Używany Peugeot 2008 – dane techniczne (polecane wersje)

Wersja 1.2 PureTech 1.6 HDi
Silnik Benz., R3, turbodoładowany Turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1199 cm3 1560 cm3
Moc maksymalna przy obrotach 110 KM
przy 5500/min
99 KM
przy 3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach 205 Nm
1500/min
254 Nm
przy 1750/min
Masa własna/ładowność 1275/385 kg 1265/460 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 11,3 s
Prędkość maksymalna 191 km/h 183 km/h

Używane egzemplarze samochodu w większości charakteryzują się dobrym stanem technicznym, a wśród największych bolączek wymienia się problemy z elektroniką czy usterki systemu multimedialnego. Czasami mogą wystąpić wycieki płynu chłodzącego z nagrzewnicy do wnętrza.

Na rynku aut używanych z łatwością można znaleźć egzemplarze w przedziale cenowym 30-50 tys. zł. Najmłodsze Peugeoty 2008 w tych cenach pochodzą z 2017-2018 roku. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Peugeota 2008 znajdziecie w poniższym materiale: Peugeot 2008. Historia modelu, wyposażenie, usterki modelu i ceny. 

Ford Kuga II – przestronny SUV na długie trasy

Ford Kuga drugiej generacji był pierwszym SUV-em amerykańskiego producenta zbudowanym na płycie podłogowej popularnego Focusa. Zaprezentowany w 2012 roku pojazd nie miał łatwego startu na naszym rynku, a jego przesadzone ceny w momencie debiutu skutkowały stosunkowo niewielką sprzedażą. Do łask kierowców auto powróciło jednak na rynku wtórnym, gdzie zdobyło uznanie za sprawą bogatego wyposażenia, świetnego układu jezdnego, czy zaskakująco pojemnego wnętrza.

Używany Ford Kuga II – dane techniczne (polecane wersje)

Wersja 1.5 EcoBoost 2.0 TDCi
Silnik Benz., R4, turbodoładowany Turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1498 cm3 1997 cm3
Moc maksymalna przy obrotach 150 KM
przy 6000/min
163 KM
przy 3750/min
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach 240 Nm
1600-4000/min
340 Nm
przy 2000-3250/min
Masa własna/ładowność 1504/596 kg 1592-1607/638-643 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s 9,9-10,4 s
Prędkość maksymalna 195 km/h 194-196 km/h

Wśród typowych usterek modelu wymienia się m.in. kiepską jakość materiałów, czy awaryjność klimatyzacji. Problematyczne w Kudze mogą być uszczelki, które po dłuższej eksploatacji mogą najzwyczajniej w świecie przeciekać.

Zasadniczo jednak Ford Kuga nie należy do aut awaryjnych, a jego zadbane używane egzemplarze można zakupić już w przedziale 40-50 tys. zł. Najczęściej są to modele z lat 2013-2014, nierzadko bogato wyposażone. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Forda Kuga II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Ford Kuga II. Silniki, usterki, opinie, ceny.

Kia Sorento II – pakowny Koreańczyk, który kusi nie tylko ceną

Kia Sorento to flagowy SUV południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Model jako pierwszy stanął w wyraźnej kontrze do ówczesnych opinii dotyczących kiepskiej jakości wykończenia oraz niskiej jakości aut producenta. Jego druga generacja, która zadebiutowała w roku 2009, prezentowała się nowocześnie i oferowała klientom wygodne wnętrze i bogate wyposażenie. Obecnie Kia Sorento jest chętnie wybierana przez kierowców poszukujących przestronnego samochodu, który poradzi sobie także w trudniejszym terenie.

Używana Kia Sorento II – dane techniczne (polecane wersje)

Wersja 2.4 2.2 CRDi
Silnik Benz., R4 Turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2359 cm3 2199 cm3
Moc maksymalna przy obrotach 174 KM
przy 6000/min
197 KM
przy 3800/min
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach 226 Nm
3750/min
421 Nm
przy 1800-2500/min
Masa własna/ładowność 1625/885 kg 1810/b.d. kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s 10,0 s
Prędkość maksymalna 186 km/h 190 km/h

Wśród popularnych usterek wymienia się zazwyczaj awarie elektroniki, w tym np. szyberdachu czy postępującą po pewnym czasie korozję nadwozia.

Pomimo że Sorento nie cieszy się taką popularnością na rynku wtórnym jak mniejsza Sportage, znalezienie zadbanego egzemplarza do 50 tys. zł. nie powinno nastręczyć nam większych problemów. Wśród ogłoszeń znajdują się zarówno egzemplarze z silnikami diesla jak i benzynowymi. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanej Kii Sorento II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Kia Sorento II. Egzemplarze używane, historia modelu, wyposażenie i ceny.

BMW X1 – atak Bawarczyków na segment crossroverów

BMW X1 trudno nazwać pełnoprawnym SUV-em. Model stanowi jednak całkiem interesującą odpowiedź niemieckiego koncernu na kompaktowe crossovery. Produkowana od 2009 roku, pierwsza generacja samochodu o oznaczeniu E84, przypadła kierowcom do gustu za sprawą bogatego wyposażenia, eleganckiego wnętrza i precyzyjne … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Biedota bierze piątkę brutto”. Programistka: Pasożytują na naszym sukcesie