A A+ A++

fot. ZS2

Zostać szefem samego siebie? Dlaczego nie? Najpierw trzeba mieć dobry pomysł, biznesplan no i znać się na podatkach. Tego wszystkiego można nauczyć się w znanym od lat ekonomiku wchodzącym w skład Zespołu Szkół Nr 2, czyli popularnym „Korfantym”.

Czy można wyobrazić sobie świat bez ekonomii? To karkołomne zadanie. Podobnie jest z Zespołem Szkół Nr 2 im. Wojciecha Korfantego w Jastrzębiu-Zdroju, gdzie ekonomia stanowi mocny i rozpoznawalny filar szkoły.  „Korfanty” bez ekonomii jest jak, Jastrzębie bez Zdroju.  Historia tej szkoły zaczęła się w 1974 roku, kiedy powstało II Liceum Ogólnokształcące. W latach 80. powołano do życia szkołę o profilu ekonomicznym.

Trudno wyliczyć wszystkie sukcesy adeptów kierunków ekonomicznych na przestrzeni minionych dziesięcioleci. Uczniowie wykazują się wiedzą potwierdzoną wysokimi miejscami w konkursach na temat podatków, rachunkowości, bankowości, ubezpieczeń społecznych.  Tomasz Mierzwiński, Jakub Baranowski, Jonatan Szefer, Maria Rutka, Natalia Przybylska, Marta Mazur i Klaudia Liberda – to zdobywcy wysokich miejsc w rywalizacji ogólnopolskiej i regionalnej.  Rezultatem tego jest silna pozycja „Korfantego” w gronie szkół ekonomicznych województwa śląskiego.

Myliłby się jednak ten, który sprowadza ekonomię do rutynowego wkuwania regułek i zasad. Jednym z kierunków kształcenia jest logistyka, prężnie rozwijający się nurt we współczesnym świecie. I właśnie na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Logistycznej uczniowie „Korfantego” od lat zajmują czołowe pozycje.

Uczniowie „Korfantego” poprowadzili warsztaty w szkołach podstawowych „Ósmoklasiści tworzyli startupy”. Nie była to sucha teoria a zmierzenie się z niełatwym wyzwaniem założenia własnej firmy, z koniecznym biznesplanem, wyliczeniami i uwarunkowaniami rynkowymi.  Innym przedsięwzięciem jest projekt pod nazwą „W zgodzie z ekologią – mój pomysł na biznes”. Jest zorganizowany pod egidą Stowarzyszenia „Z Korfantym w przyszłość…”, działającym w Zespole Szkół Nr 2. Uczniowie wraz z nauczycielami pokazują, że możliwy jest biznes przyjazny dla środowiska. Uczą się na przykładach poprzez działanie.

– W „Korfantym” stawiamy na to, aby przygotować uczniów do konkretnych wyzwań, z jakimi mogą spotkać się w życiu zawodowym. Dzięki świetnie wykwalifikowanej kadrze i dobrze wyposażonym pracowniom  Nasi Uczniowie  zdobywają wiedzę i umiejętności na miarę XXI wieku. Natomiast projekty skierowane do uczniów szkół podstawowych pozwalają naszej młodzieży stać się przewodnikami w świecie ekonomii, dla swoich nieco młodszych kolegów –  podkreśla dyrektor Zespołu Szkół Nr 2 Ewa Mentel.

Klasy ekonomiczne, jak najbardziej wpisują się w politykę miasta. Prezydent Anna Hetman wspiera tego rodzaju kształcenie i zachęca młodzież do aktywności w tej dziedzinie.

– Szkoły ponadpodstawowe mamy sprofilowane i świetnie kształcą w wybranych specjalnościach. ZS Nr 2 im. Wojciecha Korfantego specjalizuje się w kierunkach ekonomicznych i przedsiębiorczości. To zawody przyszłościowe, a przedsiębiorczości jest wymagana na każdym kroku i niemal w każdym zawodzie – mówi prezydent Anna Hetman.

Warto więc wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć coś ciekawego, co może być dobrym sposobem na karierę zawodową.

A co powoduje, że szeroko pojęta ekonomia jest warta głębszego poznania, że może być ciekawa, czy nawet fascynująca? Na to pytanie odpowiada uczeń Tomasz Mierzwiński, laureat niejednego konkursu na temat podatków, bankowości czy finansów.

– Ekonomia jest dla mnie nauką szczególną, ponieważ mamy z nią do czynienia w wielu miejscach, nieoderwanie towarzyszy nam w codziennym życiu. Właśnie ta bliskość tematów z nią związanych jest dla mnie najważniejsza, pozwala ją zrozumieć poprzez obserwację i doświadczenie. Niejako satysfakcjonujące są także sytuacje, w których wcześniej zdobytą wiedzę można zastosować w praktyce. Dobrze ukierunkowane zainteresowania z zakresu ekonomii wraz z odpowiednią edukacją mogą w przyszłości przełożyć się na wysokie zarobki – podkreśla Tomasz.

Ekonomia w „Korfantym” to na wskroś nowoczesna nauka, realizowana na podstawie współpracę z instytucjami kreującymi szeroko pojęty świat finansów i bankowości. Dobrym przykładem jest projekt BAKCYL realizowany przy współpracy z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości.  Jest to rzecz o tym, jak zachować bezpieczeństwo finansowe w cyberprzestrzeni i jak działają rynki finansowe.

Gospodarkę współczesnego świat można określić hasłami: finanse – ekonomia – bankowość – logistyka – innowacje. Zawody wpisujące się w ten schemat gwarantują rozwój i niezależność finansową.  Uczniowie i absolwenci znajdują w tym szanse dla siebie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEBL kobiet: Pruszków wrócił na najwyższy szczebel
Następny artykułPGE opublikowała szacunkowe wyniki finansowe i operacyjne za I kwartał 2022