A A+ A++

Obsługa terminali płatniczych jest bardzo prosta, a przyjmowanie płatności karta nie sprawia problemu. Zdarza się jednak, że z przyczyn niezależnych od Ciebie, urządzenie się zawiesi. Jak zresetować terminal płatniczy?

Terminale płatnicze to urządzenia, bez których większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia biznesu. Proste w użyciu, niezwykle komfortowe, ułatwiają codzienną prace. Niestety mimo tylu zalet, nie są niezniszczalne. Zdarza się, że się zawieszą lub przestają działać. Najczęstsze awarie to:

  1. Zawieszenie – terminale płatnicze, tak jak komputery i telefony, to urządzenia elektroniczne, które czasem się zawieszają. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, wykonaj restart czytnika. Ewentualnie odłącz go od prądy i za chwilę ponownie podłącz. W większości przypadków sprzęt się odwiesi.
  2. Brak Internetu lub zasięgu GPRS – ze względu na to, że terminal musi w czasie rzeczywistym przesyłać do banku informacje o transakcjach, musi mieć z nim stałe połączenie. Jeżeli nastąpi brak dostępu do Internetu lub zasięgu sygnału GPRS, to urządzenie nie przyjmie płatności. W takiej sytuacji sprawdź połączenie kabli oraz zresetuj terminal.
  3. Awarie bankowe i aktualizacje systemów bankowych – jeżeli w danym banku nastąpi awaria lub aktualizacja w trakcie której nie działa karta, to terminal płatniczy nie zakończy transakcji z powodzeniem. W tej sytuacji jedynym wyjściem jest oczekiwanie na to, aż awaria minie lub system bankowy się zaktualizuje.
  4. Brak drukowania potwierdzeń – zdarza się, że terminal płatniczy nie drukuje potwierdzenia. Przyczyną może być źle włożony papier, za duża rolka, zablokowana rolka lub nieprawidłowo dociśnięta klapka koszyka.
  5. Globalne awarie – terminal płatniczy może odmówić transakcji w przypadku globalnej awarii systemów organizacji płatniczych. Takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale jednak mają miejsce. Niestety nie ma na to rady i nawet zresetowanie urządzenia nic nie da, dopóki awaria nie zniknie.

Jak zresetować terminal płatniczy?

Przy problemach z łącznością warto wykonać restart terminala, który zwykle je rozwiązuje. To bardzo prosta czynność. Proces resetowania może różnić się w zależności od marki urządzenia. W przypadku terminali stacjonarnych Ingenico, wystarczy:

  1. Przycisnąć i przytrzymać jednocześnie żółty przycisk oraz przycisk z kropką.
  2. Terminal zresetuje się i można ponownie dokonywać transakcji bezgotówkowych.

W przypadku terminala mobilnego restart wygląda nieco inaczej. Musisz:

  1. Wcisnąć żółty przycisk i przycisk z kropką.
  2. Po wciśnięciu powyższej kombinacji klawiszy, urządzenie wyłączy się.
  3. Aby włączyć je ponownie, musisz przycisnąć zielony przycisk ENTER.
  4. Terminal przeprowadzi automatyczne kontrole ustawień.
  5. Następnie na wyświetlaczu pojawi się główny ekran Elavon, co pozwala na ponowne przetwarzanie płatności kartą.

Jeżeli zresetowanie terminala płatniczego nie pomogło i nadal pojawiają się błędy, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.

Artykuł zewnętrzny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTaka okazja trafia się rzadko. Capella Cracoviensis wystąpi na Zamku Piastowskim w Raciborzu
Następny artykułGrodzisk: Duży pożar. Słup dymu było widać z kilku kilometrów