Obsługa terminali płatniczych jest bardzo prosta, a przyjmowanie płatności karta nie sprawia problemu. Zdarza się jednak, że z przyczyn niezależnych od Ciebie, urządzenie się zawiesi. Jak zresetować terminal płatniczy?
Terminale płatnicze to urządzenia, bez których większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia biznesu. Proste w użyciu, niezwykle komfortowe, ułatwiają codzienną prace. Niestety mimo tylu zalet, nie są niezniszczalne. Zdarza się, że się zawieszą lub przestają działać. Najczęstsze awarie to:
- Zawieszenie – terminale płatnicze, tak jak komputery i telefony, to urządzenia elektroniczne, które czasem się zawieszają. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, wykonaj restart czytnika. Ewentualnie odłącz go od prądy i za chwilę ponownie podłącz. W większości przypadków sprzęt się odwiesi.
- Brak Internetu lub zasięgu GPRS – ze względu na to, że terminal musi w czasie rzeczywistym przesyłać do banku informacje o transakcjach, musi mieć z nim stałe połączenie. Jeżeli nastąpi brak dostępu do Internetu lub zasięgu sygnału GPRS, to urządzenie nie przyjmie płatności. W takiej sytuacji sprawdź połączenie kabli oraz zresetuj terminal.
- Awarie bankowe i aktualizacje systemów bankowych – jeżeli w danym banku nastąpi awaria lub aktualizacja w trakcie której nie działa karta, to terminal płatniczy nie zakończy transakcji z powodzeniem. W tej sytuacji jedynym wyjściem jest oczekiwanie na to, aż awaria minie lub system bankowy się zaktualizuje.
- Brak drukowania potwierdzeń – zdarza się, że terminal płatniczy nie drukuje potwierdzenia. Przyczyną może być źle włożony papier, za duża rolka, zablokowana rolka lub nieprawidłowo dociśnięta klapka koszyka.
- Globalne awarie – terminal płatniczy może odmówić transakcji w przypadku globalnej awarii systemów organizacji płatniczych. Takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale jednak mają miejsce. Niestety nie ma na to rady i nawet zresetowanie urządzenia nic nie da, dopóki awaria nie zniknie.
Jak zresetować terminal płatniczy?
Przy problemach z łącznością warto wykonać restart terminala, który zwykle je rozwiązuje. To bardzo prosta czynność. Proces resetowania może różnić się w zależności od marki urządzenia. W przypadku terminali stacjonarnych Ingenico, wystarczy:
- Przycisnąć i przytrzymać jednocześnie żółty przycisk oraz przycisk z kropką.
- Terminal zresetuje się i można ponownie dokonywać transakcji bezgotówkowych.
W przypadku terminala mobilnego restart wygląda nieco inaczej. Musisz:
- Wcisnąć żółty przycisk i przycisk z kropką.
- Po wciśnięciu powyższej kombinacji klawiszy, urządzenie wyłączy się.
- Aby włączyć je ponownie, musisz przycisnąć zielony przycisk ENTER.
- Terminal przeprowadzi automatyczne kontrole ustawień.
- Następnie na wyświetlaczu pojawi się główny ekran Elavon, co pozwala na ponowne przetwarzanie płatności kartą.
Jeżeli zresetowanie terminala płatniczego nie pomogło i nadal pojawiają się błędy, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.
Artykuł zewnętrzny
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS