Niektóre zmiany związane z rachunkiem jego posiadacz musi załatwiać sam. Nawet gdy jest osobą niesamodzielną. I pełnomocnik nie zawsze mu pomoże.
Pełnomocnik nie zawsze pomoże. Sprawdzamy jak to wygląda w PKO BP, BNP Paribas, ING, Santander, Pekao, mBank i Credit Agricole.
Warto sprawdzić: Które banki próbują ułatwić życie swoim klientom
Klientką PKO BP jest blisko 90-letnia pani Stanisława. Z racji wieku i chorób jest osobą niesamodzielną. Na co dzień wymaga opieki. Przebywa w Domu Opieki Społecznej. Niedawno jej wnuk odkrył, że ROR babci jest drogi. Obsługa tego konta kosztuje 40 zł miesięcznie.
– W najbliższym siebie oddziale dowiedziałem się, że babcię należy przywieźć do placówki osobiście, bo nie ma innej możliwości zmiany typu konta – żali się.
Dodaje, że babcia ze względu na swój stan zdrowia nie jest w stanie dojechać do oddziału banku. – Czy naprawdę nie ma żadnej możliwości, by zmienić rodzaj rachunku – pyta mężczyzna.
– Pełnomocnik do rachunku z ogólnym pełnomocnictwem nie może zmienić rodzaju rachunku – przyznaje Roman Grzyb, ekspert z PKO BP.
Dodaje, że klienci mogą zmienić typ rachunku w iPKO lub w iKO. – Poza tymi dwiema możliwościami, konieczna jest wizyta w oddziale – mówi.
Warto sprawdzić: Uwaga na oszustwo. Przestępcy podszywają się pod bank
A jak jest w innych bankach?
-
BNP Paribas
– W przypadku osób niesamodzielnych zmiany rodzaju konta możne dokonać w oddziale lub telefonicznie, poprzez Centrum Telefoniczne, pełnomocnik ogólny w imieniu klienta – podaje biuro prasowe BNP Paribas.
-
ING Bank Śląski
Mirella Gmur, z biura prasowego ING Banku Śląskiego przyznaje, że pełnomocnik ogólny do rachunku może zmienić rodzaj konta dla posiadacza rachunku w oddziale banku.
– Pełnomocnik do konta może także zmienić rodzaj rachunku w swojej bankowości internetowej, w której ma widoczne rachunki, do których został umocowany jako pełnomocnik – zapewnia przedstawicielka ING Banku Śląskiego.
Warto sprawdzić: Przelew natychmiastowy – jakie limity mają główne banki
Z kolei Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska zapewnia, że klient może zmienić konto w dowolnym oddziale, w bankowości internetowej lub przez infolinię.
– Może także zrobić to przez pełnomocnika, jeśli pełnomocnik jest do tego rodzaju czynności umocowany, np. ma pełnomocnictwo ograniczone lub rodzajowe do tego typu czynności. Pełnomocnictwo klient może złożyć w dowolnym oddziale – wyjaśnia Ewa Krawczyk.
W Pekao SA klient może w banku złożyć dyspozycję zmiany rodzaju rachunku. – Jeśli klient ma ustanowionego pełnomocnika rodzajowego do rachunku – to jego pełnomocnik może w imieniu klienta złożyć taką dyspozycje w oddziale- mówi Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA.
Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku zapewnia, że klient nie musi w tym celu odwiedzać oddziału – Zmienić typ rachunku, przekształcić rachunek, dopisać pełnomocnika lub współposiadacza – to wszystko można zrobić dzwoniąc na mLinię. Nie trzeba odwiedzać placówki – podkreśla Kinga Wojciechowska-Rulka.
Warto sprawdzić: Płatność zbliżeniowa. Zmiana limitu nie wszędzie możliwa
-
Credit Agricole
Jak tłumaczy Justyna Lewandowska, specjalista ds. Standardów Bankowości Detalicznej w Credit Agricole jeśli klient ma specjalne potrzeby np. jest głuchy, a posługuje się polskim językiem migowym, może w każdej placówce skorzystać z tłumacza online języka migowego. Natomiast klienci niedosłyszący mogą także odwiedzić jedną z kilku naszych placówek, które są wyposażone w pętle indukcyjne, które wspierają go w rozmowie z doradcą.
– Jeśli posiadacz rachunku jest niedyspozycyjny ruchowo (porusza się na wózku inwalidzkim), może skorzystać z placówki z bezpośrednim podjazdem. Ich lista jest dostępna na naszej stronie. Doradcy w placówce pomogą klientowi wejść do placówki – zapewnia.
Justyna Lewan … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS