Karty podarunkowe? Nie tylko dla klientów indywidualnych!
Karty podarunkowe są uniwersalne. Firmy wykorzystują je zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. W relacji business to client (B2C) najważniejszą cechą kart podarunkowych jest różnorodność i elastyczność oferty. Klienci cenią sobie możliwość wyboru spośród szerokiego asortymentu produktów oraz możliwość dopasowania wyglądu karty do różnorodnych okazji. Można np. dopasować grafikę karty do nadchodzących świąt lub innej okoliczności.
Z drugiej strony, przy wykorzystaniu kart podarunkowych w relacji B2B ważne są nie tylko atrakcyjne oferty, ale także współpraca z renomowanymi markami, które gwarantują jakość i zaufanie.
– Firmy coraz częściej wykorzystują karty podarunkowe jako element działań marketingowych, nagród w loteriach czy konkursach, a także jako benefity w programach lojalnościowych. Wprowadzenie wspólnych kart podarunkowych lub wzajemna promocja z innymi firmami może zwiększyć zasięg i atrakcyjność oferty, przyczyniając się do budowy pozytywnego wizerunku marki i przyciągania nowych klientów – tłumaczy Filip Zajdel, Head of Customer Success w Sparta Loyalty.
Harmonijna współpraca – karty podarunkowe w B2B
Karty podarunkowe są skutecznym narzędziem integrującym różne branże. Podajmy za przykład firmę zajmującą się technicznymi usługami, która nie może zaoferować swoim pracownikom lub partnerom biznesowym produktów z własnej oferty, ponieważ są one specyficzne i często nie mają praktycznego zastosowania dla szerokiego grona osób.
W takich sytuacjach karty podarunkowe stają się doskonałą alternatywą. Przedsiębiorstwa usługowe mogą wybierać karty podarunkowe np. do drogerii lub księgarni, restauracji itp., co umożliwia obdarowanie pracowników lub partnerów biznesowych czymś, co będzie chętnie wykorzystywane i atrakcyjne.
Podobnie, firma oferująca usługi budowlane może nagradzać swoich partnerów biznesowych kartami podarunkowymi np. do sklepów z narzędziami lub materiałami budowlanymi. To nie tylko okazja do wyboru praktycznych prezentów, ale również budowania więzi i wzmacniania relacji partnerskich.
– Taka korelacja jest korzystna dla każdej ze stron: osoba obdarowana otrzymuje atrakcyjny upominek, który może wykorzystać na coś, co rzeczywiście cieszy. Przedsiębiorstwo, które decyduje się wręczać karty, buduje swój pozytywny wizerunek, a marka, która oferuje takie karty, ma wymierne korzyści finansowe i może pozyskiwać nowych klientów – dodaje Filip Zajdel.
Wykorzystanie kart podarunkowych w ten sposób otwiera nowe możliwości dla firm. Umożliwia im budowanie pozytywnego wizerunku, promowanie współpracy z innymi przedsiębiorstwami oraz budowanie lojalności klientów i partnerów biznesowych. To doskonały przykład elastyczności i kreatywności w wykorzystaniu kart w strategii biznesowej.
Oczekiwania a rzeczywistość
Firmy, które wprowadzają własne karty podarunkowe, mają jasne oczekiwania. Według analizy przeprowadzonej przez Sparta Loyalty, 50% ankietowanych spodziewa się wzrostu sprzedaży. Czy wprowadzenie kart podarunkowych rzeczywiście przynosi takie efekty? Badania pokazują, że aż 87% firm potwierdziło pozytywny wpływ wdrożenia kart podarunkowych na wyniki finansowe. Ponadto, 92% firm zauważyło, że karty wpływają na wzrost sprzedaży w szczytowych okresach zakupowych, takich jak święta czy inne specjalne okazje.
Wprowadzenie kart podarunkowych jest korzystne również w kontekście współpracy B2B. Dzięki możliwościom, jakie oferują karty podarunkowe, współpraca między firmami staje się nie tylko łatwiejsza, ale także bardziej opłacalna dla obu stron. To rozwiązanie typu win-win.
Karty podarunkowe w relacji B2B coraz popularniejsze
Oferta kart B2B, sprzedawanych w większych ilościach i wykorzystywanych jako prezenty czy bonusy dla pracowników, cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw. Z badania Sparta Loyalty wynika, że 80% ankietowanych firm ma w swojej ofercie karty B2B. Coraz częstsze wykorzystanie kart podarunkowych jako narzędzia marketingowego otwiera nowe możliwości przed firmami, które chcą promować swoje produkty i usługi, jednocześnie budując relacje z partnerami biznesowymi.
– Firmy coraz bardziej doceniają znaczenie kart podarunkowych w swoich strategiach marketingowych i sprzedażowych, co potwierdza rosnąca liczba zapytań o programy kart podarunkowych od przedsiębiorstw z Polski i zagranicy. Jest to narzędzie skuteczne i łatwe we wdrożeniu, które pomaga przyciągnąć nowych klientów, budować wizerunek marki i zwiększać sprzedaż – tłumaczy Filip Zajdel ze Sparta Loyalty.
Nie wszystkie firmy decydują się jednak na wdrożenie programu kart podarunkowych. Dzieje się tak nie dlatego, że karty nie działają, ale najczęściej z powodu braku zasobów. Rynek boryka się z niedoborem wykwalifikowanej kadry, w tym również marketingowej, która mogłaby skutecznie wdrożyć i rozwijać taki program. Automatyzacja marketingu i mechanizmy sztucznej inteligencji mogą częściowo rozwiązać ten problem, wspierając dział marketingu i odciążając go od powtarzalnych zadań.
Przykłady wykorzystania kart podarunkowych w biznesie B2B wyraźnie pokazują, że stanowią one wygodną formę rozliczenia się z kontrahentami. Umożliwiają elastyczne podejście do transakcji handlowych. Dzięki nim firmy mogą zachęcać swoich partnerów biznesowych do dalszej współpracy, nagradzając ich atrakcyjnymi upominkami lub korzystnymi rabatami. To narzędzie, które nie tylko umacnia relacje biznesowe, ale także sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki i zwiększa efektywność działań marketingowych w kontekście B2B.
Źródło: Sparta Loyalty
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS