A A+ A++

W dobie komputerów wydawać by się mogło, że standardowe formy reklamy, takie jak banery, już dawno odeszły w zapomnienie. Rzeczywistość jest jednak zgoła inna. Banery reklamowe, mimo bardzo długiej obecności w świecie marketingu i reklamy, nadal są chętnie wybierane przez reklamodawców. Choć wielu je krytykuje, banery uważane są za nieodłączny element miejskiego krajobrazu. Dobre umiejscowienie baneru sprawi, że reklama dotrze do każdego. Nie musi być niebotycznych rozmiarów — wystarczy, że będzie przyciągała uwagę. Sprawdź, czym powinna charakteryzować się skuteczna reklama w postaci baneru.

  1. Baner reklamowy — im prościej, tym lepiej
  2. Banery reklamowe — zasada rzutu oka
  3. Druk banerów reklamowych — co wziąć pod uwagę?

Baner reklamowy — im prościej, tym lepiej

Baner to forma reklamy znana od wielu lat. Cechą charakterystyczną tego rozwiązania jest fakt, iż odbiorca nie zawiesza na banerze zbyt długo swojego wzroku. Z tego też powodu warto zdecydować się na dość prosty, a jednocześnie bardzo czytelny przekaz. To, co marka lub firma chce przekazać potencjalnemu klientowi, musi być jasne i maksymalnie sprecyzowane. Nie ma tutaj miejsca na domysły.

Banery drukowane powinny mieć swój punkt centralny. Wbrew pozorom, nie leży on centralnie pośrodku. Jak pokazują badania, ludzie zwykle zawieszają swój wzrok na wysokości jednej trzeciej, licząc od góry baneru. Tak więc w tym miejscu powinien znaleźć się najważniejszy przekaz, ponieważ to właśnie tam koncentruje się uwaga odbiorcy.

Posiadanie tej wiedzy to spora przewaga nad odbiorcami. Z pewnością wiele agencji zdecyduje się na umieszczenie w tym miejscu chwytliwego hasła reklamowego, hasła promującego kampanię reklamową czy atrakcyjnej promocji. Można mieć pewność, że cokolwiek pojawi się w tym miejscu na banerach reklamowych, z pewnością zwróci uwagę i zostanie zapamiętane przez odbiorcę.

Banery reklamowe — zasada rzutu oka

Ludzie mijający banery w różny sposób — piechotą, samochodem, rowerem, hulajnogą — zazwyczaj nie skupiają na nich uwagi, a jedynie skanują je wzrokiem. Dlaczego? Od lat reklamy nie są niczym interesującym. Stały się zbyt powszechne, a często nawet zbyt narzucające się. Osoby od marketingu muszą się nieźle nagimnastykować, aby zyskać uwagę odbiorcy. Złota zasada dotyczące banerów to ta, by nie wypełniać go w 100% treścią. Na nic się to zda, ponieważ odbiorcy i tak na nią nie zareagują. Zbyt wiele komunikatów płynących z takiego baneru sprawi, że w umyśle odbiorcy pojawi się natłok, a wynikiem tego będzie niezapamiętanie żadnej z informacji. Co ciekawe, lepiej zrezygnować z umieszczania informacji w lewym dolnym rogu. Uważa się to miejsce za martwy punkt.

Druk banerów reklamowych — co wziąć pod uwagę?

Drukowanie banerów reklamowych jest bardzo popularne. Wiele firm marketingowych nadal decyduje się na takie kroki. Druk wielkoformatowy pozwala na sporo. Zwykle klienci decydują się na baner jednostronny, jednak w ofercie większości drukarni znajduje się również baner dwustronny. Baner powlekany będzie charakteryzował się lepszą odpornością na działanie warunków atmosferycznych, a to jest niezwykle ważne. Na rynku znajdziemy także banery odblaskowe, które skutecznie przyciągają uwagę kierowców.

Jak widać, rodzaje banerów reklamowych to dość szeroki temat. Warto się nad tym pochylić, jeśli jest się przedstawicielem agencji reklamowej. W ten sposób można wybrać najlepszą opcję dla swojego klienta. Cena banerów też jest różna. Wiele zależy od formatu, rodzaju baneru, ale też od ilości kolorów użytych w projekcie.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSprzedawał eko-groszek. Oszukał aż 11 osób z całego kraju
Następny artykułDwóch kierujących pod wpływem alkoholu