A A+ A++

W Lubinie ruszyła akcja informacyjno-edukacyjna pod hasłem „Baby blues – depresja poporodowa”. Celem przedsięwzięcia jest podniesienie świadomości wśród młodych rodziców i poszerzenie wiedzy na temat tego, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach poporodowych. W ramach akcji ruszyła szkoła rodzenia. Pojawiał się również ulotka, która trafi na oddział ginekologiczno-położniczy w Lubinie i do przychodni zdrowia.

Fundacja SOL z Lubina, Zielona Edukacja oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Wiosna w Lubinie objęły patronatem akcję „Baby blues – depresja poporodowa”. Program obejmuje kilka działań. Pomysł i inicjatywa realizacji tego projektu wyszły od psycholog Dagny Bielak-Keklak, psycholog która prowadzi zajęcia w ramach szkoły rodzenia.

– Wpadłam na pomysł tej akcji, ponieważ zgłosiło się do mnie wiele mam po porodzie, które nie wiedziały, co z nimi się dzieje. Miały objawy zaburzeń nastroju w okresie poporodowym. Rozmawiałam również z Krystyną Szwają, położną ze szpitala w Lubinie, która także potwierdziła, że kobiety po porodzie przeżywają trudności i zgłaszają się z tym również do niej. Okazuje się że wiedza na temat depresji poporodowej czy baby bluesa jest niska. Chcemy zwiększyć świadomość przyszłych rodziców, jak i tych, którzy wychodzą z maleństwem ze szpitala na temat tego, co może się dziać po porodzie poprzez zajęcia w szkole rodzenia, jak i informator, który stworzyłam – mówi Dagna Bielak-Keklak.

Informator będzie dostępny na oddziale ginekologiczno-położniczym w szpitalu w Lubinie zaś zajęcia prowadzone będą w każdej grupie w szkole rodzenia w przychodni Lubmed przy ulicy Gwarków.

Projekt jest finansowany przez Zieloną Edukację w Lubinie. Działania pozwolą ułatwić zauważenie niepokojących objawów, odpowiednie reagowanie i poszukiwanie pomocy u odpowiednich specjalistów.

Chcemy, by świeżo upieczone mamy , ale i tatusiowie wiedzieli, że mogą na nas liczyć. Objęliśmy patronatem to wydarzenie, by wspierać całą akcję, pomagać tym, którzy nas potrzebują. Będziemy rozpowszechniać informatory i plakaty, by dać odpowiedź na pilne potrzeby młodych rodziców. W ulotce będą informacje, które pozwolą też być może bliskim młodych rodziców zauważyć niepojące sygnały związane z depresją poporodową lub baby blues – mówi Sylwia Wołowska, wiceprezes Fundacji SOL z Lubina.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSM Lublin: Straż Miejska Miasta Lublin, lubelski Nadzór Ruchu MPK oraz Policja kolejny raz rozdają maseczki
Następny artykułGaming Marketing Days: Startuje 2. edycja konferencji o wykorzystaniu fenomenu gier w biznesie