A A+ A++

Urlop w czasie COVID-19 Polacy spędzą w ogrodach, w wygodnym ubraniu. Z początkiem kwietnia zainteresowanie leżakami ogrodowymi wzrosło o 230 proc., a produktem TOP w kategorii „moda” okazał się być dres – od momentu ogłoszenia pandemii wskaźnik popularności rósł, aby osiągnąć przebicie o 270 proc.

Pandemia trwa. W momencie wprowadzenia obostrzeń i zamknięcia granic większość z nas myślała, że to tylko chwilowe. Niestety, życie Polaków i ludzi na całym świecie zostało całkowicie przemodelowane. Raport przedstawia dane dotyczące zachowań e-klientów w tym trudnym czasie. Jego celem jest zainspirowanie biznesów do podjęcia działań marketingowo-sprzedażowych, dostosowanych i wykorzystujących aktualną sytuację.

– Porównując dane GUS z marca 2020 do marca 2019, obserwujemy spadek sprzedaży detalicznej o 9 proc. To znaczący regres, jednak szukając pozytywów tej sytuacji nastąpił wzrost udziału sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej z 5,6 proc do 8,1 proc. Oznacza to, że w marcu br. realnie wystąpił wzrost sprzedaży e-commerce o 32 proc. COVID-19 „wymusił” na przedsiębiorcach działających w retailu przeniesienie biznesów do internetu. My także rekomendujemy skupienie działań marketingowo-sprzedażowych w sieci. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży zawieranej właśnie przez internet.– mówi Dariusz Zaremba, prezes zarządu Sales Intelligence SA.

Raport opracowany przez ekspertów Sales Intelligence przedstawia zmiany, jakie zaszły w sektorze lifestyle na rynku e-commerce. Władze powoli odmrażają niektóre obszary gospodarki. Jednak nie pozostawiają złudzeń – czas wakacji i urlopów będzie mocno ograniczony. Restrykcje w podróżowaniu, obowiązkowe maseczki, limity na plażach, szlakach górskich itp. Do tego obawy wynikające z wielkiej niewiadomej – jak wygrać walkę z koronawirusem i jak dbać o swoje bezpieczeństwo. To sprawi, że duża część społeczeństwa nie wybierze się w tym roku na urlop, stawiając na relaks w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Natomiast ci, którzy zdecydują się wyjechać, raczej będą wybierać destynacje wolne od tłumów.

Biorąc pod uwagę powyższe założenia wykreował się pewien model „Polaka na urlopie w czasie pandemii”. Osoba, która musi dostosować siebie i swoje najbliższe otoczenie do wyjątkowych okoliczności, zachowując przy tym choć odrobinę „normalności”. Konsumenci zaczęli planować jak spędzą najbliższy czas, a my obserwując ich preferencje zakupowe związane z rekreacją, dzielimy go na kilka kategorii.

– Tworząc ten raport, chcieliśmy zainspirować właścicieli sklepów do wykorzystania obecnej sytuacji i przełożenia jej na sukces dziś i w przyszłości. Pierwszą kategorię, którą wzięliśmy pod lupę jest spędzanie czasu wolnego i sposobów na urlop, dlatego, że ten sezon właściwie już się rozpoczyna. Wyniki w wielu przypadkach były dla nas dużym zaskoczeniem – mówi Wiktor Mazur, wiceprezes zarządu Sales Intelligence SA.

Raport można pobrać pod tym linkiem.

Patronat medialny nad raportem objęli: NowyMarketing, MamStartup, IAB.polska, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data. Raport rozpoczyna cykl analiz poszczególnych obszarów dotyczących zachowań i zmian nawyków konsumenckich Polaków.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHotele w Egipcie – mierzenie temperatury i odkażanie bagażu
Następny artykułUrząd Pracy częściowo wznawia bezpośrednią obsługę