A A+ A++

Potrzebujesz contentu na stronę swojej firmy lub sklepu internetowego? A może chcesz prowadzić blog z praktycznymi poradnikami? Pamiętaj, że zamieszczane artykuły powinny być nie tylko merytoryczne i rzetelne, ale także zgodne ze wskazówkami Google. Dzięki temu będą widoczne na popularne frazy kluczowe i przyciągną na Twoją witrynę wielu nowych użytkowników z wyszukiwań organicznych. Jak jednak pisać dobre teksty pod SEO? Objaśniamy! Przeczytaj i poznaj sprawdzony przepis na treści, które staną się smacznym kąskiem zarówno dla czytelników, jak i algorytmów.

Zacznij od rzetelnego researchu

Bardzo ważne jest, aby tekst zawierał wyłącznie merytoryczne i sprawdzone informacje. Dotyczy to zarówno eksperckich artykułów zamieszczanych w branżowych portalach, jak i blogowych poradników czy opisów produktów publikowanych na stronach sklepów online. Tekst ma odpowiedzieć na pytanie użytkownika, dostarczyć mu nowej wiedzy, rozwiać wątpliwości lub zachęcić do zakupów. Przed przystąpieniem do pracy zawsze zgromadź możliwie jak najwięcej danych na opracowywany temat. Wiedzę możesz czerpać z Internetu, czasopism oraz książek.

Przygotuj tematykę tekstu SEO

W przypadku opisu kategorii lub produktu, temat ma opisywać dany przedmiot bądź grupę towarów. Może być on jednak ujęty bardziej technicznie lub stawiać na perswazję mającą przekonywać do zakupu. Teksty blogowe często pośrednio również sprzedają, ale jednocześnie mogą edukować, budować wizerunek marki w Internecie czy dostarczać czytelnikom gotowe rozwiązania ich aktualnych problemów.

Temat tekstu SEO należy przygotować w oparciu o specjalistyczne narzędzia. Wpisz wybrane słowo kluczowe w Google i przeanalizuj pojawiające się podpowiedzi. Stąd możesz zyskać inspirację na tematy z frazami typu long tail często poszukiwanymi przez użytkowników. Świetnie sprawdzą się one w tekstach na blogi oraz w opisach kategorii.

Dobierz popularne frazy kluczowe do swoich tekstów

Głównym celem pozycjonowania jest osiągnięcie wysokich pozycji w Google na ściśle określone słowa kluczowe często poszukiwane przez użytkowników. Ważne jest więc, aby w tekście SEO znalazły się dobrze dobrane frazy (keywords).

Słowa kluczowe dzieli się na:

  • ogólne – np. sukienki, usługi hydrauliczne, implanty zębów,
  • szczegółowe – doprecyzowane określenia, np. długie sukienki na wesele,
  • long tail – dokładnie opisujące dane pojęcie, np. czerwone sukienki na wesele lato 2022 czy torty na roczek chłopczyka,
  • lokalne – zawierające nazwę miejscowości, np. lakierowanie samochodów Poznań.

W dobrym tekście SEO oprócz fraz głównych, warto dodawać również tzw. frazy semantyczne. Chodzi tutaj o wyrazy bliskoznaczne, synonimy i kolokacje powiązane z danym słowem kluczowym.

Wykonaj analizę konkurencji

Dobra agencja copywriterska zawsze analizuje najbliższą konkurencję swojego Klienta, wykorzystane przez niego słowa kluczowe i ruch osiągany z kampanii. Zebrane dane pomagają przygotować własną strategię działania.

Przygotuj konspekt tekstu

Gdy będziesz mieć już gotowy temat i frazy oraz zebrane merytoryczne informacje, zaprojektuj konspekt roboczy. Jest on przydatny zwłaszcza przy długich artykułach eksperckich i poradnikowych na 5 czy 10 tysięcy znaków. Stwórz nagłówek główny z frazą oraz nagłówki H2-H6 (również zawierające wybrane słowa kluczowe). Przygotuj linki, które chcesz zamieścić w swoim tekście. To ułatwi Ci późniejsze formatowanie stworzonego tekstu.

Nigdy nie duplikuj treści

Przepisywanie treści z innych stron nie wschodzi w grę, ponieważ duplicate content szybko zostanie wychwycony przez roboty Google, za co grozi zbanowanie witryny. Kopiowanie jest nielegalnym oszustem łamiącym prawa autorskie. Dodatkowo w ten sposób stracisz jedynie w oczach czytelników, którzy wykryją nieuczciwość. Uważaj również na tzw. duplikat wewnętrzny – np. powielanie w opisach kategorii całych zdań z opisów produktów już zamieszczonych na stronie swojego sklepu.

Pamiętaj, że algorytmy Google zostały stworzone po to, aby dostarczać Internautom jak najlepszą treść, która wyczerpująco, merytorycznie i precyzyjne odpowiada na ich zapytania. Teksty SEO muszą zawierać słowa kluczowe i ich wyrazy bliskoznaczne, ale zawsze powinny być pisane dla ludzi. To oznacza, że ceniony jest dynamiczny język z dużą ilością czasowników, krótkie zdania i przejrzystość treści. Dostarczaj wiarygodnych informacji i dbaj o nieodchodzenie od tematu. W końcu misją Google jest uporządkowanie zasobów Internetu i dostarczenie najbardziej trafnych odpowiedzi.

Dbaj o używanie wyrazów bliskoznacznych. Słowo tort możesz używać zamiennie z terminem ciasto, placek czy wypiek. Stosuj również wyrazy z grupy tematycznej (np. dla tekstu o kredytach gotówkowych będą to słowa: bank, konto osobiste, karty debetowe, oszczędności, bankomaty itp.). Dodatkowe wyrażenia z danej branży pomagają robotom poznać kontekst treści i tematykę Twojej strony.

Formatowanie i redakcja

Po napisaniu tekstu SEO, zadbaj o jego formatowanie. Przeanalizuj nasycenie treści słowami kluczowymi i wyrazami pokrewnymi, dodaj listy wypunktowane, wybolduj najważniejsze wyrażenia, wstaw nagłówki (H1-H6) i anchory z odnośnikami. Linkowanie wewnętrzne wspiera pozycjonowanie, ale zarazem pozwala czytelnikom szybko przechodzić do Twojego asortymentu czy innych porad, które również mogą ich zainteresować. Treść możesz rozbudować także o grafiki, infografikę, wideo. Dzięki temu Twój tekst będzie przejrzysty i przyjemny w odbiorze.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRegion. Nie żyje kobieta potrącona przez pociąg
Następny artykułPopraw jakość swojego życia erotycznego. Odwiedź blog bez tabu. Poznaj top 5 propozycji!