Jeżeli planujesz otworzyć sklep internetowy z odzieżą lub po prostu zastanawiasz się jaką drogę trzeba pokonać by cieszyć się własnym biznesem internetowym to znaczy, że dobrze trafiłeś, a poniży artykuł może być jednym z najlepszych jaki przeczytałeś w swoim życiu. W artykule poruszę kwestie planowania sprzedaży, planowania wyglądu sklepu internetowego oraz planowania promocji sklepu internetowego tak by zaczął sprzedawać.
Co będziesz sprzedawać?
Zanim udasz się do agencji interaktywnej i zamówisz stworzenie sklepu internetowego warto zastanowić się co będziesz sprzedawał. Tak, na pewno odzież, ale aby odnieść sukces w sieci potrzebujesz większego sprecyzowania. Jak to wygląda w praktyce? W sieci obserwujemy dwa typy sklepów odzieżowych. Pierwszy to dyskonty odzieżowe, a drugi to mniejsze butiki odzieżowe. Różnią się prawie wszystkim. Duże sklepy mają duży wachlarz stylizacji, ogromny asortyment i ich odbiorcami jest bardzo duża grupa rozciągnięta wiekowo oraz pod względem gustu. Przeciwieństwem dużych sklepów internetowych są butiki internetowe które celują w określoną grupę klientów powiązanych podobnym gustem oraz przedziałem wiekowym. O tworzeniu butiku internetowego z odzieżą przeczytasz tutaj: „Jak stworzyć sklep internetowy butik z odzieżą?”.
Pamiętaj im większa grupa docelowa tym większe nakłady na promocje sklepu internetowego. Dlatego początkującym sprzedawcą zaleca się otwieranie butiku internetowego z odzieżą, następnie rozbudowywanie go lub po pewnym czasie gdy już nabędziemy doświadczenia otworzenie drugiego sklepu internetowego z szerszym asortymentem.
Jak powinien wyglądać sklep internetowy z odzieżą?
Tu odsyłam Cię do świetnego artykułu na temat designu i funkcjonalności sklepów internetowych. Artykuł opowiada o trendach webowych na rok 2023. Czytaj: Tworzenie sklepu internetowego w 2023 roku. W skrócie w branży odzieżowej powinny dominować zdjęcia produktów w użytku codziennym. Dobrym pomysłem jest prezentowanie filmów przedstawiających nasze produkty. Gdy do tego dorzucimy świetną jakość mediów oraz szczyptę artystyzmu będziemy mieli większe szanse na przekonanie klienta do zrobienia zakupów w naszym sklepie internetowym.
Promocja sklepu internetowego z odzieżą
Aby sklep internetowy zaczął zarabia należy pozyskać dla niego klientów. Aby pozyskać klientów, sklep internetowy należy odpowiednio wypromować. Dla większych sklepów internetowych świetną metodą jest pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych. Równolegle do pozycjonowania może być prowadzona kampania AdWrods oraz obecność w Google Merchant. Wszystkie te metody są dość kosztowne ale przy umiejętnym ich prowadzeniu zyskamy dość sporą liczbę klientów, którzy poniesione koszty nam w całości zrekompensują.
Dla mniejszych sklepów internetowych takich jak butiki internetowe odzieżowe poleca się promocję sklepu internetowego w socjal mediach oraz budowaniu społeczności wokół nich.
Podsumowują w sieci jest mnóstwo szczegółowych instrukcji o tym jak stworzyć sklep internetowy jak powinien wyglądać czy jak go promować. Sklep internetowy odzieżowy powinien być nowoczesny, szata graficzna prosta i powinna się skupiać na przekazie za pomocą zdjęć oraz filmów. W przypadku dużych sklepów internetowych korzystamy głównie z promocji za pośrednictwem Google, w przypadku mniejszych do pozyskania klientów wystarczą nam socjal media.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS